مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان به عنوان متولی حوزه پاسخ گویی مطالبات رسانه با خبرنگاران صبح امروز سوار اتوبوس مطالبه گری می‌شود.

مطالباتی از جنس رسانه/ تالاری مرکزی کرمان بعداز ۱۸ سال گرفتار اعتبار!به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صبح یکی از روز‌های مردادماه است و عطش در هوا بیداد می‌کند گرمای هوا اجازه بیرون رفتن نمی‌دهد اتوبوس مطالبه گری با محوریت مطالبات رسانه قرار است طبق روال ماه‌های قبل برگزار شود و مدیرکل ارشاد اسلامی استان به عنوان متولی حوزه پاسخ گویی به این مطالبات با خبرنگاران سوار اتوبوس می‌شود.

کمی از حرکت می‌گذرد سوالات مطرح می‌شود گلایه از عدم توجه ارشاد در طول سال به مشکلات خبرنگاران، نبود بیمه برای خبرنگاران، نبود امکانات رفاهی ونیز حتی ارتقا آموزش‌های خبرنگاری از دیگر مسائل مورد مطالبه است.

محمدرضا علیزاده مدیرکل اداره ارشاد استان کرمان در پاسخ به سوالات مختلف خبرنگاران از تصمیم اداره ارشاد برای حمایت ازطرح‌هایی که به خبرنگاران به عنوان یکی از اقشار هنروفرهنگ استان خبر می‌دهد.

وی افزود: خبرنگاران قشرزحمتکشی هستند که متاسفانه هیچ گاه حقشان آن گونه که باید ادا نشد در حالی که در تمام مسائل ورویداد‌های استان حضور پررنگ ودراطلاع رسانی دقیق بودند.

وی به مسائلی، چون توزیع عادلانه آگهی ها بین نشریات، صحبت با اداره دارایی برای حل مشکل برخی آگهی‌های واگذار شده، صحبت ومذاکره برای حل مشکلات آموزشی ورفاهی اشاره کرد.

نکیساخدیشی مدیرعامل خانه مطبوعات استان نیز در این اتوبوس مطالبه گری حاضر شد و با اشاره به اینکه دراین دوره از خانه مطبوعات بیشترین رشد عضو گیری را شاهد بودیم گفت: در ابتدای کار ماخانه مطبوعات ۱۴۰ عضو وهم اکنون حدود ۲۹۰ عضو دارد.

او اظهارداشت: اگر خبرنگاران ما در رسانه‌های خود به شکل تخصصی کار می‌کردند می‌توانستند قدرتمندتر درعرصه خبر حتی درسطح کشور حضور داشته باشند.

خدیشی بیان داشت: متاسفانه این ضعف است، هرچند سعی شده با برگزاری دوره‌های آموزشی این مهم محقق شود، اما به سبب عدم استقبال خبرنگاران از دوره‌های آموزشی توفیق خاصی در ارتقا سواد خبرنگاران نداشتیم که به اهمال خود افراد وعدم توجه به این مطالبه برمی گردد.

او افزود:درکارگاه‌های آموزشی برخی اساتید کشوری تنها ۵ ثبت نامی داشتیم که مایه شرمساری است.

مدیرعامل خانه مطبوعات با اشاره به خدمات رفاهی دراین دوره از خانه مطبوعات گفت: با استاندار کرمان جلسات زیادی داشتیم ومقرر شد با اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار، وام ۴ درصد به خبرنگاران نشریات ورسانه‌های مختلف ازمحل اعتبارات صندوق کارآفرینی پرداخت شود.

وی تصریح کرد:با بیمه تامین اجتماعی نیز صحبت شده ضمن بخشش جرائم برخی رسانه‌ها درخصوص بیمه، درخصوص وضعیت بیمه دیگر خبرنگاران نیز اقدام شود.

بازدید از تالار بزرگ شهر کرمان یا همان مجتمع بزرگ فرهنگی هنری که از سال ۸۳ قرار بود اجرایی شود، اما هنوز در پیچ وخم اعتبارات مانده است در ادامه با حضور رئیس اداره کل ارشاد اسلامی برگزار شد، محمدرضا علیزاده در بازدید از این پروژه با اشاره به اینکه در واقع باتوجه به مشکلات اولیه دروزارت ارشاد دربحث تالار‌های بزرگ ۱۵ گانه کشور که درسال ۹۳ در استان‌ها باید انجام می‌شد این پروژه عملا از سال ۸۸ آغاز شد برای شروع ابتدا در بلوار ۲۲ بهمن کار را شروع کردیم که بعد از تغییرات گفتند مکان درستی انتخاب نشده وباید مکان جدید انتخاب شود.

اوبا اشاره به اینکه اعتبار این پروژه تماما باید توسط وزارت ارشاد تامین شود افزود: درمرحله دوم مکان نمایی زمین درمحل یخدان مویدی انجام شد که بدلیل خطر نفوذ به حریم یخدان مویدی نیز طرح معوق شد.

علیزاده با بیان اینکه درنهایت با وساطت آقای دهمرده استاندار وقت کرمان، این زمین در اختیار ارشاد قرار گرفت تاکید کرد: این تالار هم اکنون از حیث پیشرفت عملیات جز پروژه‌هایی با بالاترین پیشرفت است.

وی بیان داشت: ازسال ۹۴ و ۹۵ وزارت ارشاد تشخیص داد پیمانکار توانایی ادامه کار ندارد درنتیجه پیمانکار را تغییر داد.

رئیس اداره ارشاد استان کرمان گفت: پیمانکار اعمال مشمول ۴۸ وخلع ید شد وپروژه کرمان عقب افتاد تا انتخاب پیمانکار جدید که در ۹۷ انتخاب شد واز تیرماه ۹۷ آغاز به کار کرده است.

او بیان داشت: خوشبختانه پیمانکار از پیمانکاران خوب کشور است از سال گذشته کاررا آغاز کرده ۱۵۰ کاگر و ۱۵ کارگاه دراین جا فعال شد هرچندمشکلات مالی داشته ودارند، اما ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین با اشاره به حساسیت استاندار کرمان روی این پروژه گفت: هم شخص استاندار ونمایندگان ووزی ارشاد که سال قبل به کرمان آمد با حضور استاندار جلسه‌ای در تهرات داشتیم که مقرر شد وزارت ارشاد تا پایان ۹۸ پروژه را اتمام وبدهی‌های پیمانکارنیز تا سال ۹۹ تسویه کند، ۱۶ میلیارد سال قبل اعتبار داشت ۹ میلیارد تخصیص دادند امسال با پیگری زیاد ۲۶ میلیارد پیش بینی شده است.

وی گفت: بحث دکوراتیو نیزتجهیزاتش خریداری شده، ولی نصب نشده یکی سالن‌های اجتماعات نیز آماده وصندلی‌ها حتی نصب شده یک سالن ۳۵۰ نفره نیز در حال تکمیل یک سالن ۸۰۰ نفری نیز نیمه کاره دارد.

وی زیربنای این مجتمع فرهنگی را ۱۴ هزار متر مربع زیربنا دانست وافزود: محوریت کار سالن‌ها هستند ۳ سالن جمعا با ۱۴۰۰ صندلی ونگارخانه وگالری‌ها وبخش اداری ازجمله قسمت‌های پیش بینی شده برای این تالار است.

همچنین درادامه باحضورخبرنگاران ازایرانمنش توزیع کننده نشریات ویکی از دکه داران نشریات کرمان قدردانی شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار