همایش مهارت‌های ازدواج در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی در صومعه سرا برگزارشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، هاشم اسماعیلی معاون امور فرهنگی و جوانان ورزش و جوانان گیلان، در این همایش گفت: باید اهمیت برپایی اینگونه همایش‌ها را واکاوی کنیم تا با حضور گسترده‌تر جوانان بازدهی و بهره مندی بیشتری از علم اساتید دانشگاهی ببریم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم اعتماد مردم را به کارشناسان حوزه روانشناسی بهبود ببخشیم تا امر آموزش نیز به شکل همانند دنبال شود.

دکتر موسی کافی هئیت علمی دانشگاه گیلان و مدیریت مرکز مشاوره تحکیم خانواده اندیشه نیک در سخنانی بر ضرورت به حداقل رساندن استرس در فرایند ازدواج اشاره کرد و گفت: افراد باید مهارت‌هایی برای مقابله با استرس بیاموزند تا برای ازدواج آماده شوند.

او مشاوره را از نیاز‌های اساسی یک همسر گزینی موفق ارزیابی کرد و گفت: باید این باور غلط را اصلاح کنیم. این‌آگاهی را به افراد بدهیم که مشاوره پیش از ازدواج بسیار مهم است و این کار ارزنده را تنها روانشناسان انجام می‌دهند.

کافی تأکید کرد: فقط دانستن مهارت‌ها کافی نیست، یادآور شد باید با تمام دانسته‌های خود را عملی کنیم تا شرایط بهبود پیدا کند.

هئیت علمی دانشگاه گیلان پیچیدگی شکل و محتوای زندگی را نیز در بهره مندی از مشاوره متذکر شد و گفت: امروزه مسائل جوانان بسیار پیچیده است. دیگر پدرو مادر و ریش سفید فامیل نمیتواند حل تعارض انجام دهد بلکه خود جوان باید بیاید و از شخص متخصص راهنمایی بگیرد و مشکلاتش را حل کند.

انتهای پیام/آ

مشاوره پیش از ازدواج راهکاری مطمئن برای ازدواج موفق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.