کارگاه آموزشی نقش قصه گویی در انتقال ارزش‌ها در بندرعباس برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،همزمان با بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی کارگاه آموزشی نقش قصه گویی درانتقال ارزش‌ها به کودکان ونوجوانان ویژه والدین دربندرعباس برگزارشد.

 نعیم اسدی کارشناس مسوول فرهنگی هنری و ادبی کانون در جمع والدین اعضا قصه گویی را مهارتی خود آگاه برای انتقال ارزش‌ها، مهارت‌ها و افکار دانست که در دل روابط انسان‌ها نهفته است وحس کنجکاوی این جهان را برمی‌انگیزد.

ناهید پذیرایی مسوول دبیرخانه (رابط) جشنواره قصه گویی استان هرمزگان هم ضمن بیان ارزش در قصه‌ها گفت: ارزش‌ها معنایی جهانی دارند، ارزش هایی، چون آزادی، صلح ودوستی، احترام، نماد ونشانه‌هایی از فرهنگ یک جامعه محسوب می شوند که برای ارزیابی یک جامعه می توان، نماد‌ها را مورد سنجش قرارداد.

مسوول دبیرخانه جشنواره قصه گویی هرمزگان افزود: ارزش‌ها زمانی در یک جامعه معنا پیدا می کنند که در فرد درونی شوند.

ناهید پذیرایی در این کارگاه آموزشی ضمن بیان ارزش‌ها قصه گویی را مهارتی خودآگاه دانست که برای انتقال ارزش‌ها بهترین ابزار است که غیر مستقیم می تواند نکات تربیتی را به کودکان منتقل کند.

مسوول دبیرخانه بیستو دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با اشاره به نقش تعیین کننده خانواده در تربیت کودکان کتابخوان، گفت: خانواده‌ها رسالت مهمی در تربیت نسل آینده کشور دارند و ترویج فرهنگ قصه گویی می‌تواند به شکوفایی استعداد‌های کودکان و نوجوانان کمک شایانی کند که این مهم باید به وسیله خانواده محقق شود.

وی گفت: قصه خوانی و قصه گویی با توجه به اثرگذاری فراوانی که بر ذهن افراد می‌گذارد، می‌تواند ابزار خوبی برای انتقال باورها، اعتقادات و مفاهیم و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی باشد.

انتهای پیام/ز

جشنواره بین المللی قصه گویی در هرمزگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.