امیر رضا بسکابادی و پارسا امینی از مشهد به ترتیب رتبه ۶ گروه آزمایشی علوم تجربی و رتبه ۷ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی را در کنکور سراسری امسال کسب کردند.

دیده شدن تربیت تمام ساحتی در افتخار آفرینی دو کنکوری رتبه برتر از مشهدرضا صابری تولایی معاون آموزشی متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، در رابطه با افتخار آفرینی دو دانش آموز مشهدی در کنکور ۹۸ ضمن تبریک به دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها گفت: این دانش آموزان، هر دو در دبیرستان استعداد‌های درخشان شهید هاشمی نژاد یک در ناحیه ۴، مشهد تحصیل کرده اند.

او تصریح کرد: بر اساس جهت گیری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رویکرد آن تربیت تمام ساحتی است، نظام آموزشی به دنبال دانش آموزانی است که مهارت محور باشند و شایستگی و توانمندی آن‌ها در ابعاد تربیتی، مهارتی و پرورشی را به حداکثر برساند.

معاون آموزشی متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:کار آمدی و نبود کارآمدی یک نظام آموزشی صرفا با رتبه‌های تک رقمی در کنکور مشخص نمی‌شود و همچنین نمی‌توانیم با وجود چند رتبه تک رقمی بگوییم که نظام آموزشی ما موفق بوده و یا با نبود وجود این رتبه‌های تک رقمی اظهار به ناموفق بودن نظام آموزشی کنیم.

صابری افزود: هرچند که ماخوشحالیم دانش آموزان ما حائز رتبه خوبی شده اند، اما نباید فراموش کنیم که هدف نظام آموزشی، تربیت دانش آموزان برای کنکور و دانشگاه نیست بلکه هدف آن تربیت انسان‌هایی است که بتوانند به عنوان یک شهروند خوب و با مهارت لازم، متناسب با نیاز‌های جامعه تربیت شوند.

او در مورد انتخاب رشته صحیح دانش آموزان پایه دوازدهم تصریح کرد: مراکز مشاوره‌ای آموزش و پرورش که از مشاورین مجرب و با تجربه برخورد دار است میزبان دانش آموزان در وقت قانونی انتخاب رشته هستند و تقاضایی که از خانواده‌های دانش آموزان و دانش آموزان گرامی داریم این است که به مراکز مشاوره‌ای موسسه‌های مختلف آموزشی مراجع نکنند.
 
انتهای پیام//ع.م
 

رویکرد سندتحول بنیادین آموزش و پرورش؛تربیت تمام ساحتی دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.