رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از کشف بیش از ۳ هزار مورد تخلف در چهار ماهه نخست سالجاری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری معاونت نظارت و بازرسی تعداد ۷۲ هزار و ۵۳۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی، تشکیل ۲ هزار و ۷۷۲ پرونده تخلفاتی، کشف ۳ هزار و ۵۰ مورد تخلف به ثبت رسیده است.

او ارسال پرونده متخلفان پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های کارشناسی به ارزش  ۱۱۹ میلیارد و ۷۵ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۱۴۵ ریال به تعزیرات حکومتی و انجام ۳۷۱ مورد گشت مشترک با ارگان‌های ذیربط و دریافت گزارشات مردمی توسط همکاران اداره مشارکت‌های مردمی سازمان در دو شیفت کاری قبل از ظهر و بعدازظهر را از اقدامات سازمان برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل موارد مطروحه فوق را به تفکیک مواد لبنی و پروتئینی، غلات، حبوبات و سیب زمینی، قند و شکر، روغن نباتی، پودر شوینده و لاستیک خودرو، نهاده‌های دامی و مصالح ساختمانی و آرد و نان عنوان کرد.

صادقی گفت: در بخش مواد پروتئینی و لبنی و میوه، تعداد بازرسی‌ها ۱۴ هزار و ۶۳۰ مورد و تعداد پرونده‌های متشکله ۲۷۵ فقره اعلام نموده که ارزش آن بالغ بر ۶۶۹ میلیون ریال بوده است.

او بیان کرد: در بخش غلات و حبوبات، سیب زمینی و چای و خرما، بازرسان این سازمان ۱۶ هزار و ۷۰۴ مورد بازرسی انجام و ۷۶۰ فقره پرونده تخلف تشکیل‌شده که ارزش کلی آن نیز بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در بخش قند و شکر، پودر شوینده و لاستیک خودرو ۸ هزار و ۳۹۴ مورد بازرسی انجام که از این تعداد ۱۰۷ فقره پرونده تخلف، تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است که ارزش کل تخلفات در این بخش ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۵۶ ریال برآورد شده است.

صادقی گفت: در بخش آرد ونان نیز ۱۱ هزار و ۶۹۳ مورد بازرسی انجام و ۶۳۴ فقره پرونده، با ارزش ۵۴۳ میلیون ریال که عمده تخلف در این حوزه کم فروشی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

او اظهار داشت: در بخش نهاده‌های دامی و مصالح ساختمانی، تعداد بازرسی‌ها ۹ هزار و ۸۱۳ مورد و تعداد پرونده‌های متشکله ۲۹۵ فقره پرونده اعلام نموده که ارزش آن بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته در راستای دریافت و پاسخگویی به هرگونه گزارش و شکایت واصله مردمی، تعداد ۱۴۶۲ مورد دریافت شکایات مردمی بصورت تلفنی، کتبی و حضوری (۱۲۴) و تشکیل ۳۰۳ فقره پرونده تخلف صنفی است.

انتهای پیام/ح

ارسال پرونده متخلفان به ارزش بیش از 119 میلیارد ریال در اردبیل

برچسب ها: اصناف ، واحدهای صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.