آثار بازگشتی از موزه خراسان بزرگ امروز در موزه رضا عباسی با حضور مسئولان و اصحاب رسانه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امامی رئیس موزه رضا عباسی در برنامه بازنمایی آثار بازگشتی از موزه خراسان بزرگ که امروز در موزه رضا عباسی برگزار شد، گفت: ۵۱ قلم شیء در حدود ۳سال قبل، از موزه رضا عباسی به موزه خراسان بزرگ رفت که فقط ۱۰ اثر از آن‌ها پیش از آن شناخته شده بودند و بقیه آن‌ها از دو مخزن موزه رضا عباسی به آنجا منتقل شده بودند که قبل از به نمایش درآمدن در موزه خراسان بزرگ در هیچ جایی در معرض دید عموم قرار نگرفته بودند.

به گفته رئیس موزه رضا عباسی، تصمیم گرفته شده که از این پس به مناسبت‌های مختلف از یک یا دو اثر از آثار کمتر شناخته شده، رونمایی شود.

برگزاری نمایشگاه‌های موقت از وظایف موزه‌ها است/رونمایی از آثار کمتر شناخته شده در مناسبت های مختلف

محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در ادامه مراسم گفت:همه موزه داران مستحضر هستند که امروز یکی از وظایف موزه‌ها برگزاری نمایشگاه‌های موقت است و یکی از موزه‌های فعال در برگزاری این نمایشگاه ها، موزه رضا عباسی است.

وی خاطره‌ای از بازدید خود از موزه پیکاسو را روایت کرد و افزود:امروز یکی از اصولی که در نظام موزه داری مطرح شده تماتیک بودن موزه است. هم اکنون وقتی به بخش‌های مختلف موزه‌ها تم می‌دهیم ذهن بازدیدکنندگان را آماده دیدن آثار می‌کنیم و در چنین زمانی سوالات مختلفی ایجاد می‌شود.

کارگر گفت:نمایشگاه‌های ما در گذشته اسم‌های عام داشتند، اما وقتی نمایشگاهی با یک تم خاص برگزار می‌شود، بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جلب می‌کند البته برگزاری نمایشگاه تماتیک نیازمند انجام کار‌های پژوهشی بیشتر و دقت بیش از پیش در انتخاب آثار برای نمایش است.

در ادامه بازنمایی آثار بازگشته از موزه خراسان بزرگ از دو اثر کمتر دیده شده موزه رضا عباسی رونمایی شد.
انتهای پیام/

 

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.