جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان بر لزوم آموزش و آگاه سازی مردم در بحث پدافند غیر عامل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، علیار راستگو جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه باید مردم را در بحث پدافندغیرعامل آگاهی ببخشیم گفت: باید مسئولیتی که در قبال جامعه و مردم داریم به نحو احسن انجام داده و موضوع پدافند غیر عامل را مردم محور کنیم.وی افزود: دشمنان هنواره در کمین هستند و سعی دارند در بخش سایبری به کشور نفوذ کنند لذا باید با آمادگی کامل کانون‌های بحران را رصد کنیم تا دچار مشکلات بعدی نشویم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: اهمیت پدافند غیرعامل را سال هاست که می‌گوییم و انتظار داریم در شهرداری تبریز مجوز‌ها و پروانه‌هایی که صادر می‌شود پیوست پدافند غیرعامل جدی در نظر گرفته شود و باید در سطح این استان این موضوع را به افکار عمومی کشانده و مردم را نیز از این اقدامات و اجرایی مطلع کنیم.

در ابتدای جلسه موسی لو قائم مقام شهردار تبریز گفت: در جهت کاهش تلفات در بحث پدافند غیر عامل سعی کردیم در ساختمان‌ها که از آن‌ها به صورت چند منظوره و دو منظوره استفاده می‌شود شناسایی شوند تا در مواقع بحرانی از آن‌ها به نحو احسن استفاده شود.

وی به ایجاد دو پد بالگرد در سطح شهر تبریز اشاره کرد و گفت: امکانات و تجهیزات لازم برای تکمیل این پد‌ها در حال انجام است.
قائم مقام شهردار تبریز ایجاد مدیریت پدافند غیرعامل در شهرداری تبریز را یکی دیگر از اقدامات درراستای تحقق بحث پدافند غیرعامل دانست و ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در دو بخش آموزش درون سازمانی و آموزش‌های شهروندی فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌ایم که یکی از الزامات تحقق پدافند غیرعامل است و در این راستا حدود ۲ هزار نفر در این دوره‌ها آموزش دیده و حدود ۶۰۰ نفر موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند.

در این جلسه همچنین کنعانی رئیس جمعیت هلال احمر استان نیز گفت: عمده مشکل ما نبود گزارش از ادارات در زمینه اقدامات پدافند غیر عامل است و در مراکز درمانی و حساس استان ژنراتور برق ایجاد شده و خوشبختانه بحث پد بالگرد نیز محقق شده، اما موضوع اصلی آن آشیانه بالگرد است.

وی ایجاد بیمارستان سیار فیزیکی را یکی از مهم‌ترین بحث‌های پدافندغیرعامل دانست و افزود: به لطف خدا آماده ایم و اگر بحرانی اتفاق بیفتد توانایی آن را داریم که با همه توان در خدمت مردم و استان باشیم.

در ادامه جلسه فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ایجاد امنیت غذایی در استان به عهده بخش کشاورزی است و هر عاملی که باعث شود بخش نباتات و دام به خطر بیفتد تامین امنیت و پیشگیری از ادامه آن بر عهده جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی را در دو بُعد است که بُعد اولیه آن تهدیدات داخلی و دیگری تهدید خارجی است و در این راستا قرنطینه‌های دامی و گیاهی رصد می‌شود تا ضمن پیشگیری تولیدات داخلی تحت الشعاع قرار نگیرد.

وی ادامه داد: اخیراً ملخی که شیوع پیدا کرده بود عامل حمله کننده بود ودر استات اردبیل به بحران تبدیل شده بود، اما از آن جایی که در استان ما کانون‌های آن شناسایی شده بودند به بحران تبدیل نشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در ورود نهاد‌های دامی و بذرهر قدر بیشتر سختگیرانه و مقرراتی عمل کنیم طبیعتاً سلامت محصول و اقدامات پیشگیرانه در جهت سلامت محصول اتفاق خواهد افتاد.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر ضرورت آموزش و آگاه سازی مردم در بحث پدافند غیر عامل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.