مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۵ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مزاحم اینترنتی به دام افتادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۱۵ مردادماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

مزاحم اینترنتی به دام افتاد

سرهنگ دوم مرتضی بزی سرپرست پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر مزاحمت‌های اینترنتی فردی ناشناس برای زنی جوان در پیام رسان‌های مجازی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد فردی ناشناس از طریق پیام رسان‌های مجازی با اسم وی برای خودش و تعدادی از دوستانش ایجاد مزاحمت کرده و پس از پیگیری از طریق شرکت مخابرات مشخص شده است با کارت ملی شاکی ۲ خط تلفن همراه به نام او ثبت شده در حالی که هرگز این خطوط توسط وی خریداری نشده است.

سرپرست پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده با دریافت اظهارات شاکی و جمع آوری مدارک و مستندات موجود متهم را که فردی ۴۰ ساله و از بستگان شاکی است، شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

او تصریح کرد: متهم که در بازجوئی‌های اولیه منکر هرگونه مزاحمتی شده بود با مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار پلیس به بزه انتسابی اعتراف و ضمن اظهار ندامت اعلام داشت مدتی قبل به بهانه انجام امورات بانکی کارت ملی شاکی را گرفته و اقدام به خرید غیرمجاز ۲ سیم کارت با مشخصات او کرده است.

سرهنگ بزی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست در صورت دریافت پیام‌های تهدید آمیز یا مشکوک در فضای مجازی بدون برقراری ارتباط با فرستنده پیام، ضمن مستندسازی از پیام‌های دریافتی، مراتب را به پلیس فتا محل سکونت خود و یا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دستگیری ۲ موبایل قاپ حرفه‌ای در زاهدان

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رییس پلیس آگاهی سیستان وبلوچستان  گفت: در پی گزارش ۲ فقره موبایل قاپی توسط سرنشینان یک دستگاه سواری پراید پلاک مخدوش در محدوده خیابان دانشگاه شهر زاهدان تیمی از اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی اظهارات مالباخته و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی تحقیقات گسترده‌ای را در این رابطه آغاز و با توجه به سرنخ‌های بدست آمده یکی از سارقان را که فردی سابقه دار است را شناسایی کردند.

اوعنوان کرد: متهم جوان که فردی معتاد است در چندین مرحله بازجوئی‌های علمی پلیس و مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به ۵ فقره موبایل قاپی در سطح شهر زاهدان با همدستی یکی از دوستانش اعتراف که در ادامه این عملیات همدست متهم نیز طی عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ ملاشاهی با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری افراد مالخرافزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند.

کشف ۲۰ تن مواد غذایی تاریخ گذشته در زاهدان

سرهنگ علی سرحدی سرپرست پلیس امنیت عمومی استان سیستان و بلوچستان گفت: با کسب خبری مبنی بر توزیع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در سطح شهر زاهدان توسط فردی سودجو موضوع در دستور کار تیمی از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پس از شناسایی محل در محدوده شهرک صنعتی زاهدان با هماهنگی قضائی به همراه بازرسان اداره تعزیرات حکومتی، معاونت غذا و دارو و مرکز بهداشت وارد عمل شدند.

سرهنگ سرحدی تصریح کرد: در بازرسی از این انبار ۲۰ تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیربهداشتی از قبیل لواشک، خرمای خشک، آلوچه، ژله، گز، ۱۰۰ هزار عدد بر چسب تقلبی کالا و ۹ دستگاه تولید لواشک غیر بهداشتی کشف کردند.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های کشف شده ۷ میلیارد ریال برآورد شده افزود: با هماهنگی مقام قضائی انبار پلمب و گرداننده آن پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

۲ کشته و ۳ مجروح در محورمهرستان به ایرانشهر 

سرهنگ کشواد بهروزی زاده رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان  گفت : دیروز درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد تصادف فوتی در محور"مهرستان به ایرانشهر" روستای "کاشکایی" بلاقاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی در صحنه حاضر شدند.

او افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه سواری ۴۰۵ حامل سوخت قاچاق با ۲ سرنشین به صورت شاخ به شاخ با یک دستگاه سواری سمند با ۳ سرنشین برخورد کرده است.

سرهنگ بهروزی زاده بیان داشت: در این حادثه خودروی ۴۰۵ که حامل سوخت قاچاق بود پس از برخورد طعمه حریق شده و هر ۲ سرنشین آن در دم جان باختند و ۳ سرنشین سمند نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این تصادف را تجاوز به چپ سواری ۴۰۵ اعلام کرده است

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار