مدیرکل آبفای شهری استان سمنان گفت: حجم آبگیری این مخازن ۱۸ هزار مترمکعب خواهد بود.

شش مخزن تکمیلی آب استان سمنان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد طاهری مدیرکل آبفای شهری استان سمنان ضمن بیان اینکه پروژه‌های تکمیل و احداث مخازن جدید آب برای سال جاری در شهر‌های سرخه، دامغان، سمنان، مهدی‌شهر، شهمیرزاد و شاهرود در دستور کار است، ابراز داشت: این پروژه‌ها که طی هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسند حجم آبگیری معادل ۱۸ هزار متر مکعب خواهند داشت.

او ضمن بیان اینکه کار احداث شش مخزن جدید در شاهرود، بسطام، شهرک صنعتی فجر گرمسار، مهدی‌شهر، شهمیرزاد و سمنان در دستور کار است، افزود: حجم آبگیری این مخازن ۱۰ هزار متر مکعب خواهد بود که تا سال آینده تکمیل و باعث می‌شود در ساعات غیر پیک آب ذخیره و برای استفاده در ساعات پیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل آبفای شهری استان سمنان بابیان اینکه پروژه‌های اصلاح و توسعه شبکه آب با همین اعتبارات اندک برای داخل شهر‌های استان در حال انجام است، ابراز داشت: سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر اصلاح شبکه و ۲۰ کیلومتر توسعه شبکه با بهره‌گیری از منابع مالی استانی و شهرستانی در داخل شهر‌های استان انجام می‌شود.

طاهری در ادامه تصریح کرد: برای موضوع آب‌رسانی به شاهرود سه حلقه چاه حفاری و کار دو حلقه دیگر نیز به زودی شروع می‌شود که باید گفت تجهیز، خط انتقال و ارتباط بین مخازن زون‌بندی و ... سر چاه خریداری‌شده است که به‌زودی عملیات اجرای آن آغاز و تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

او بابیان اینکه ارتقای تصفیه آب شهر گرمسار نیز طی هفته دولت انجام می‌شود، افزود: پروژه آب‌رسانی به شهر ایوانکی با حفر و جابه‌جایی چاه و ایجاد خط انتقال ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه آب‌رسانی به سرخه، تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر و مرمت تونل انتقال چشمه روزیه به سمنان نیز در دستور کار است.

مدیرکل آبفای شهری استان سمنان ضمن بیان اینکه با بارندگی امسال برای شهر‌های دارای منابع آب سطحی، زیر سطحی، چشمه و قنوات مشکل خاص وجود ندارد، ابراز داشت: شهر‌هایی که عمده آن از منابع زیرزمینی است نظیر شاهرود و ایوانکی امسال در تنش آبی قرار دارند.

طاهری در ادامه تصریح کرد: برای حل مشکل آب ایوانکی حفاری چاه در حال اتمام است و ظرف یک الی دو هفته آینده آب چاه وارد مدار می‌شود و از سویی خط انتقال از سمت گرمسار، خروجی و ارتباط با شبکه توزیع شهری نداشت که در هفته گذشته این ارتباط برقرار و مشکل شهر ایوانکی که در پیک مصرف مناطق شمالی شهر مشکل کمبود فشار داشتند برطرف شد.

او بابیان اینکه تنها شهری که شرایط تنش آبی در آن باقی‌مانده شاهرود است، افزود: چهار چاه در شاهرود تجهیز و برای آینده مشکل حل می‌شود و می‌کوشیم تا در کوتاه مدت نیز کمبود آب را جبران کنیم، اما هر چه تامین آب داشته باشیم بدون صرفه‌جویی و استفاده بهینه در برنامه قطعا بی‌فایده خواهد بود.

انتهای پیام/ح

تنش آبی در شاهرود

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار