نامزد دموکرات انتخابات آمریکا اعلام کرد تا زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور است، نمی‌توان علیه نفرت یک صدا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در حساب توییتر خطاب به ترامپ نوشت: بگذارید واضح بگویم. شما از دفتر ریاست جمهوری برای گسترش و ترویج برتری سفیدپوستان استفاده می‌کنید. شما از کلماتی مثل حمله و تهاجم علیه انسان‌ها استفاده می‌کنید. تا زمانی که صدای شما در کاخ سفید است، دیگر نمی‌توان علیه نفرت یک صدا شد.

بایدن دیروز هم در مصاحبه با شبکه سی ان ان به انتقاد از سیاست‌های ترامپ پرداخت و نوشت: داشتن حس تنفر نوعی بیماری است؛ اما یک بیماری روانی نیست. داشتن عقیده برتری سفیدپوستان اشتباه است؛ اما یک بیماری روانی نیست. مهاجران چنین کار‌هایی (تیراندازی ها) را انجام نمی‌دهند. بلکه این شهروندان آمریکا هستند که چنین کار‌هایی را انجام می‌دهند. این هم نوعی تروریسم داخلی است.

بایدن در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: او (ترامپ) رئیس جمهوری است که دائما به گونه‌ای صحبت می‌کند که با آنچه ما هستیم مغایرت دارد. او به مردم مکزیک به عنوان متجاوز یاد می‌کند و درباره موش‌ها در بالتیمور حرف می‌زند. اقدامات او هیچ کاری به جز ترویج خشونت نکرده است. من نمی‌دانم این مرد (ترامپ) به چه چیز اعتقاد دارد.

بایدن این اظهارات را در واکنش به تیراندازی‌های مرگبار چند روز اخیر در آمریکا که منجر به کشته شدن ۳۱ نفر شده است، بیان کرد. روز شنبه یک فرد مسلح پس از ورود به فروشگاه والمارت در شهر مرزی ال پاسو تگزاس، ۲۲ نفر را کشت و ۲۶ نفر را زخمی کرد. عامل تیراندازی پیش از دستگیری اعتراف کرد که این تیراندازی را به دلیل هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است. کمتر از یک روز بعد، بر اثر تیراندازی در دیتون اوهایو، دست کم ۹ نفر کشته و بیش از ۱۲ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار