دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت ارزش های انسانی در استان تاکید کرد.

ضرورت تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت ارزش‌های انسانی در استان ایلامخسروی زاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; گفت:فرستادن ارباب رجوع به دنبال گرفتن کپی برابر اصل از ادارات دولتی به دادگستری و یا دفاتر اسناد رسمی ممنوع است و هیچ نهاد دولتی حق ندارد برای تهیه رونوشت برابر اصل ، مردم را به دادگستری یا دفاتر اسناد رسمی بفرستد.

او افزود: این اقدام باعث صرفه جویی در هزینه‌های مردم می‌شود.

خسروی زاده  در نامه‌ای  به کلیه مدیران اجرایی استان ایلام به این نکته اشاره کرده که در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و بند‌های ۱۵ و ۲۱ سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۸۹  همچنین تاکید ریاست قوه قضاییه بر تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت ارزش‌های انسانی، هیچ نهاد دولتی حق ندارد برای تهیه رونوشت برابر اصل اوراق ، مردم را به دادگستری یا دفاتر اسناد رسمی بفرستد .

خسروی زاد ادامه داد: این مهم در خود ادارات دولتی باید انجام شود . زیرا این امر علاوه بر ایجاد نارضایتی موجب تحمیل هزینه، اسراف منابع و تضییع بیت المال می‌شود، لذا باید ادارات مطابق قانون از ظرفیت خود دستگاه‌ها در این زمینه استفاده کرده و از سردرگمی مردم در ادارات جلوگیری کنند

انتهای پیام/با

فرستادن ارباب رجوع به دنبال گرفتن کپی برابر اصل از ادارات ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.