استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان باید در اولویت بانک‌ها قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با تأکید بر پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان باید در اولویت بانک‌ها قرار بگیرد اظهار داشت: همچنین می‌توان از ظرفیت سمن‌ها و خیرین برای امر ازدواج بهره‌مند شد.

او تأکید کرد: افزایش مطالعه، درک منویات جوانان، ارتقای وضعیت تحقیق و پژوهش و بهره‌مندی از نتایج آن می‌تواند در افزایش اشتغال و کاهش نرخ طلاق مؤثر باشد.

عباسی افزود: نبود درک متقابل، فرهنگ متفاوت و سایر عوامل مشکل‌زا در زندگی مشترک زوجین باید بررسی و در راستای رفع آن برنامه‌ریزی و اقدام لازم صورت گیرد.

او ادامه داد: آموزش، هدایت و فرهنگ‌سازی در راستای تقویت و ترویج فرهنگ ازدواج و پیشگیری از طلاق بین زوج‌ها جزو برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مشکل این بخش با همکاری و مشارکت بخش خصوصی شناسایی و در راستای رفع مشکلات و تقویت مزیت‌ها و پتانسیل‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

او گفت: تسهیل در پرداخت وام‌های ازدواج جوانان و همچنین بررسی روند هزینه‌کرد اعتبارات اختصاصی به بهزیستی در خصوص ترویج ازدواج و کاهش طلاق ضرورت دارد.

عباسی تأکید کرد: بخش خصوصی، مسئولان دولتی را در زمینه آموزش و فرهنگسازی ازدواج‌های موفق و آسان کمک کنند.

او سازمان‌های مردم نهاد را داری نقش مهم و مؤثری در تقویت فرهنگ ازدواج آسان و تقبیح طلاق دانست و افزود: جلب و جذب کمک‌های خیری برای افزایش ازدواج مورد توجه مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی باشد.

انتهای پیام/خ

برگزاری نشست ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: جوانان ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار