ثروتمندترین یهودی حامی نتانیاهو نیز به او پشت کرد

سرمایه‌گذار آمریکایی-یهودی و یکی از حامیان مالی بزرگ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حمایت او دست برداشت.

نتانیاهو حمایت غول سرمایه‌گذاری یهودی خود را از دست دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، «شلدون ادلسون» سرمایه‌گذار آمریکایی–یهودی و مالک روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» به بازرسان پلیس گفت که او دیگر هیچگاه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار نخواهد کرد.

کانال ۱۳ خبر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گزارش داد ادلسون پس از آنکه از تلاش‌های نتانیاهو برای تضعیف نشریه خود مطلع شده، به بازرسان پلیس گفت ارتباطش را با او قطع می‌کند. ادلسون این اظهارات را در اکتبر سال ۲۰۱۸ در جلسه بازجویی مربوط به پرونده مکالمات میان نتانیاهو و آرنون موزس، ناشر و صاحب امتیاز روزنامه یدیعوت آحارونوت (رقیب اسرائیل هیوم) بیان کرد.

مشخص شد نخست وزیر رژیم صهیونیستی به موزس وعده داده تا قانونی را به تصویب برساند که سبب تضعیف نشریه اسرائیل هیوم می‌شود و در عوض از پوشش خبری مطلوب از سوی این روزنامه برخوردار شود. بنا به گزارش هاآرتص ادلسون در جریان بازجویی خود به پلیس رژیم صهیونیستی گفته در زمان تصویب قانونی برای تضعیف اسرائیل هیوم با نتانیاهو صحبت کرده، اما او گفته آیلت شاکد، وزیر دادگستری از این قانون حمایت کرده است. این سرمایه گذار یهودی گفت که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او گفته باید از شاکد به این دلیل متنفر باشی.

کانال ۱۳ خبری رژیم صهیونیستی گزارش داد ادلسون در جلسه شهادت خود به تلاش‌های پنهانی و علنی نتانیاهو و خانواده اش برای مداخله در امور روزنامه اسرائیل هیوم، اشاره کرده است. ادلسون گفته بود سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از همسر او خواسته تا سردبیر اسرائیل هیوم را اخراج کند. رسانه صهیونیستی به نقل سرمایه گذار بزرگ آمریکایی گزارش داد سارا نتانیاهو حتی احتمال روابط نامشروع میان همسر ادلسون و سردبیر اسرائیل هیوم را مطرح کرده و گفته است به همین دلیل حاضر به اخراج او نیست. به نوشته هاآرتص سردبیر این روزنامه به دنبال مناقشاتی با دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در ماه می‌سال ۲۰۱۷ از سمت خود کناره گیری کرد.

سال گذشته نتانیاهو در مراسم افتتاح دانشکده پزشکی به نام ادلسون در دانشگاه آریل شرکت نکرد. گفته می‌شد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این مراسم دعوت نشده است.

شایان ذکر است، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چهار پرونده فساد مالی و پرداخت رشوه متهم شده است. پرونده ۱۰۰۰ مربوط به دریافت پول و هدایای گرانقدر از تجار ثروتمند است. پرونده ۲۰۰۰ درباره تلاش وی برای ایجاد یک توافق پنهانی با روزنامه یدیعوت آحارونوت صهیونیستی برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از او در سال ۲۰۱۴ است. پرونده ۳۰۰۰ به فساد مالی نتانیاهو در قرارداد معامله زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی ارتباط دارد. پرونده ۴۰۰۰ که خطرناک‌ترین پرونده علیه نتانیاهوست، درباره تسهیلات مالی است که او به مالک شرکت «بزک» ارائه کرد تا از حمایت رسانه‌ای پایگاه خبری «والا» -وابسته به شرکت بزک- برخوردار شود. در ۲۸ ماه فوریه مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی، اعلام کرد تصمیم دارد به دلیل پرونده‌های فساد نتانیاهو علیه او اعلام جرم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
وقتی که حکومتی به غیر خدا متکی شه ثروتمندان مخصوصا بر طبق متافعشون روی تصمیم گیری های سران اون نظام تاثیر میذارن که نتیجش میشه ظلم و اجحاف به طبقات ضعیف جامعه واسه اینکه ثروتمندان میخوان منافع مالیشون از راه های خلاف از طرف مسئولان تامین شه
آخرین اخبار