شماری از شهروندان کره جنوبی در اعتراض به برگزاری رزمایش این کشور و آمریکا که هشدار کره شمالی برای لغو آن را به چالش می‌کشد، در سئول تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شماری از شهروندان کره جنوبی در اعتراض به برگزاری رزمایش مشترک این کشور و آمریکا در سئول (پایتخت کره جنوبی) تظاهرات کردند.

مردم سئول در اعتراض به برگزاری رزمایش کره جنوبی و آمریکا تظاهرات کردند+ عکس

بر اساس این گزارش، سئول و واشنگتن قرار است رزمایش مشترک نظامی سالانه خود را در روز دوشنبه آغاز کنند و بدین ترتیب این هشدار پیونگ‌یانگ را به چالش می‌کشند که این رزمایش جنگی سبب به خطر افتادن مذاکرات هسته‌ای بین آمریکا و کره شمالی می‌شود.

این رزمایش پس از آن برگزار می‌شود که پیونگ‌یانگ تعدادی راکت‌های کوتاه برد را طی روز‌های اخیر آزمایش کرد و یکی از آن‌ها را «هشداری قاطع» به سئول علیه پیگیری روند اجرای رزمایش‌های شبیه سازی شده با رایانه با واشنگتن برشمرد.

تحلیلگران می‌گویند فعالیت‌های نظامی دو طرف می‌تواند سبب به تأخیر افتادن مذاکرات بر سر برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی تا اواخر امسال شود. کره شمالی تحت چندین دور از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارد.

پیونگ‌یانگ هفته گذشته هشدار داد اگر سئول و واشنگتن رزمایش نظامی مشترک خود را برگزار کنند، مذاکرات هسته‌ای ممکن است از مسیر اصلی‌اش منحرف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار