دارنده مدال طلای مسابقات جهانی تکواندو گفت: مصدومیت باعث نشد تا انگیزه خود را برای کسب مدال طلا از دست بدهم.

تکواندوبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیلا کشاورزی، ملی پوش تکواندو کشورمان  در مسابقات جهانی هانمادانگ و در ماده تیوپ چاگی کره جنوبی با ثبت رکورد جهانی ۳ متر و ۴۰ سانتی متر، موفق شد عنوان بال پرنده را از طرف فدراسیون جهانی کوکی وان دریافت کند و مدال طلای این مسابقات را کسب کند.

کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در مسابقات جهانی امسال حدود چهار هزار و هشتصد تکواندوکار از ۴۲ کشور شرکت داشتند و این مسابقات در تمام رده‌های سنی برگزار شد. وجود چنین اجتماع بزرگی از بازیکنان، سطح مسابقات را خیلی بالا برد. رقابت‌ها در سطح بالایی قرار داشتند و در این مسابقات کسانی حذف شدند که از شانس‌های کسب مدال به شمار می‌رفتند. این نشان می‌دهد که تمام کشور‌ها برنامه ریزی کردند و هدف آن‌ها کسب مدال بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه انگیزه‌ای باعث شد تا با وجود مصدومیت شدید به مسابقات ادامه دهد و بتواند مدال طلا را کسب کند، بیان کرد: کسب مدال طلا انگیزه‌ای بود که من را متوقف نکرد و باعث شد که با پای شکسته هم ادامه دهم و برای مدال بجنگم. هدفم سکوی اول جهان بود و در آن لحظه یادم بود که خانواده و مربیانم چقدر برای رسیدن من به آن جایگاه تلاش کردند. از همه مهم تر، می‌خواستم کاری کنم که پرچم کشورم بالاتر از پرچم دیگر کشور‌ها باشد.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی کره جنوبی درباره وضعیت پای مصدومش پس از مسابقات گفت: به خاطر درد شدیدی که داشتم با پای گچ گرفته روی سکو رفتم. بعد از مسابقات مصدومیتم تشدید شد و نتوانستم در مسابقات قهرمانی کشور که روز گذشته برگزار شد بازی کنم.

کشاورزی در ادامه بیان کرد: مربیانم خیلی نگران وضعیتم بودند و راضی نبودند که با پای شکسته ادامه بدهم. پزشک تیم بعد از مسابقات به من گفت خیلی شانس آوردی که پایت به جراحی نیاز ندارد. داوران هم وقتی فهمیدند پای من شکسته است، تعجب کرده بودند و می‌گفتند به خاطر کاری که کردی باید نامت در گینس ثبت شود. وقتی که رکورد جهان را به نام خودم ثبت کردم و لقب بال پرنده را گرفتم، همه می‌گفتند که شهامت و شایستگی دختران ایرانی را نشان دادی و مربیان تیم از من تمجید زیادی کردند. بعد از پایان مسابقات برخی کشور‌ها از جمله مالزی و مکزیک پیشنهاد دادند که برای آن‌ها بازی کنم.

کشاورزی که یکی از نخبگان علمی کشور است، عنوان داشت: برنامه ریزی دقیق و هدف‌های بزرگی که دارم باعث شده تا بتوانم علاوه بر تکواندو در درس هایم نیز موفق شوم. البته درس و فعالیت‌های علمی برای من اولویت دارد، اما با برنامه ریزی دقیق می‌توانم ورزشم را نیز پیگیری کنم. ورزشکار بودنم به تحصیلم ضربه نمی‌زند بلکه من را قوی‌تر کرده و همیشه به من کمک کرده است.


بیشتر بخوانید:

رقیبان هوگوپوشان کشورمان در روز نخست معرفی شدند

۳ مدال طلا و نقره حاصل تلاش ملی پوشان تکواندو در اردن

کرمی: هیچ کشوری در رده‌های سنی پایه لیگ تکواندو ندارد/ باید از اشتباهاتمان در المپیک ریو درس بگیریم


انتهای پیام/

آخرین اخبار از تکواندو بانوان ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار