علی دارابی از برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها با حضور جمع کثیری از هنرمندان در خراسان شمالی خبر داد.

امسال جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در خراسان شمالی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، امروز دوشنبه (۱۴ مرداد) با حضور علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این نشست، دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما شهریور ۹۸ در خراسان شمالی برگزار خواهد شد. ما بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها را با کمک خداوند و همت همکاران و استاندار، در شهرکرد برگزار کردیم و شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

وی افزود: برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها یکی از کار‌های مهم ماست. رخداد‌های بزرگ کشور فقط در تهران و چند استان همجوار برگزار می‌شود؛ اما ما در برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما به نوعی بر نوار مرزی حرکت می‌کنیم و جشنواره‌ها در استان‌های مرزی برگزار می‌شوند.

دارابی عنوان کرد: جشنواره نوزدهم را در استان خوزستان، جشنواره بیستم را در کردستان و جشنواره بیست و یکم را در شهرکرد برگزار کردیم و قرار است جشنواره بیست و دوم را در خراسان شمالی برگزار کنیم. جدول برنامه‌های جشنواره را هم تا ۱۴۰۰ با هماهنگی استانداران محترم تدوین کرده‌ایم. جشنواره تولیدات مراکز یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین جشنواره ها و دارای شناسنامه اصیل در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰۰ نفر از برنامه‌سازان، هنرمندان و مدیران از سراسر کشور در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند. جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها دستاورد‌های خوبی را به همراه دارد و هنرمندانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند می‌توانند تبلیغات خوبی برای استان ها باشند.

وی افزود: افتتاحیه این جشنواره با حضور وزیر کشور و مراسم اختتامیه با حضور رئیس صدا و سیما برگزار خواهد شد. در این مراسم‌ها از مدیران و برخی از هنرمندان و مشاهیر و خانواده شهدا تقدیر خواهد شد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی پیرامون آثار رسیده به این جشنواره بیان کرد: ۹۲۹۷ اثر تا کنون به بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما ارسال شده است که در این میان ۱۷۴۲ اثر به بخش رقابت راه یافته اند. ۲۶۰ اثر از میان آثار راه یافته به جشنواره لوح تقدیر و تندیس دریافت خواهند کرد. از میان آثار راه یافته ۱۴۶ اثر در حوزه سیما، ۴۴۵ اثر در حوزه صدا، ۲۴۳ اثر در فضای مجازی و ۵۳۰ اثر در حوزه خبر هستند.

دارابی عنوان کرد: ما در جشنواره‌های پیشین سعی داشتیم کمیته داوری ترکیبی از جوانان و افراد با تجربه باشد که اتفاق بسیار خوبی بود. در جشنواره‌های آینده نیز در بخش داوری به همین گونه قدم بر می داریم.

معاون امور استان‌های صدا و سیما، با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین بار درباره رادیو نما در جشنواره بحث شد، توضیح داد: امسال نیز در این حیطه کار‌های ارزنده‌ای روانه جشنواره شده است. در ضمن، سال آینده در استان اردبیل بیست و سومین جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 

برگزاری اختتامیه جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها  با حضور رئیس صدا و سیما

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار