قهرمان مسابقات شنا پاراآسیایی گفت: در تورنمنت لندن قصد دارم در ۳ ماده مختلف سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ را به دست بیاورم.

شاهین ایزدیار قهرمان پر افتخار شنای رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور در تورنمنت لندن، کسب سهمیه المپیکی، افتتاح مجموعه آبی و ... توضیحاتی را ارائه کرد.

شرایط مسابقات لندن و نحوه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در این تورنمنت به چه صورت است؟

تا شهریور ماه سال آینده که رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار می‌شود، ۵ تورنمنت مختلف برای کسب سهمیه برگزار خواهد شد که شناگران می‌توانند شانس خود را برای کسب سهمیه امتحان کنند. قصد دارم در همین تورنمنت لندن که ۱۸ شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود، با کسب سهمیه پارالمپیک کار را یکسره کنم.

در این مسابقات در چه ماده‌های شرکت می‌کنی؟

من در ۵ ماده مختلف شرکت خواهم کرد که به احتمال زیاد در ۳ ماده سهمیه کسب کنم. این ۳ ماده ۱۰۰ متر قورباغه، ۱۰۰ متر و ۵۰ متر کرال سینه است که در همگی آن‌ها شانس کسب سهمیه دارم و می‌خواهم به این مهم دست پیدا کنم. در ۲ دوره گذشته تورنمنت لندن من فقط در ماده ۱۰۰ متر قورباغه سهمیه به دست آوردم، اما حالا تلاش می‌کنم در ۵۰ و ۱۰۰ متر کرال سینه نیز سهمیه به دست بیاورم. تمام هدف من این است که روی سکوی رقابت‌های پارالمپیک قرار بگیرم.

از نظر بدنی در چه شرایطی هستی؟ به رکوردشکنی هم فکر می‌کنی؟

با توجه به اینکه یک ماه تا شروع رقابت‌های لندن باقی مانده است، تمرینات فشرده‌ای را پشت سر می‌گذارم و فشار زیادی را تحمل می‌کنم، اما رکورد‌هایی که در این مدت دارم قابل قبول است. امیدوارم در این یک ماه باقی مانده هم به اوج آمادگی می‌رسم. من هفته‌ای ۱۲ جلسه تمرین دارم که ۹ جلسه شنا و ۳ جلسه تمرینات بدنسازی است. در اوج خود قرار دارم، اما از تاریخ یک شهریور ماه رفته رفته تا تمرینات سبک‌تر می‌شود تا برای رقابت‌های لندن آماده شوم.

5

شرکت یا نهادی از شما حمایت می‌کند؟

متاسفانه هنوز نتوانسته ام که حامی مالی جذب کنم. نمی‌دانم دلیل این اتفاق چیست. حتی با چند حامی مالی که از ورزشکار‌ان رشته‌های دیگری حمایت می‌کنند صحبت کردم، اما به نتیجه‌ای نرسیدم. البته شنا دیده نمی‌شود بنابراین حامیان مالی از شناگر‌ها حمایت نمی‌کنند و این موضوع طبیعی است..

مجموعه آبی در شهر کرج به نام شما افتتاح شد نظرت در این باره چیست؟

مسئولان ورزشی استان البرز لطف کردند و استخری به نام من و تحت عنوان "پدیده البرز" افتتاح کردند. این اتفاق باعث دلگرمی من شد و امیدوارم با کسب سهمیه پارالمپیک محبت آن‌ها را جبران کنم. تا آخر این هفته می‌خواهم شخصا از این استخر بازدید کنم.

صحبت پایانی؟

از مربی خوبم مجید مشتاق، مربی بدنسازم و پدر و مادرم بابت همه چیز تشکر می‌کنم.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اظهارات ایزدیار در مورد کسب سهمیه پارالمپیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار