معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت : ۲۱۰ بانوی بدون همسر با تشویق‌های این نهاد مجددا ازدواج کرده و زندگی مشترک جدیدی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیومرث رحمتی‌پور معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۷۸ هزار و ۴۰۶ خانوار در استان با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر زیر پوشش این نهاد هستند، گفت : از این تعداد بیش از ۴۱ هزار نفر بانوانی هستند که به دلیل فوت سرپرست و طلاق تحت پوشش چتر حمایتی این نهاد درآمده اند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از این بانوان بدون همسر هم‌اکنون سرپرست خانوار به‌شمار می‌روند و مسؤولیت تامین هزینه‌های زندگی بردوش این بانوان افتاده، گفت : همچنین بخش قابل توجهی از این بانوان نیز جوان بوده و می‌توانند زندگی مشترک دیگری را آغاز کنند.

وی ادامه داد: این نهاد در قالب برنامه‌های مشاوره‌ای و راهنمایی‌های فردی و گروهی بانوان جوان بدون همسر را با هدف توانمندسازی به ازدواج مجدد ترغیب و تشویق می‌کند.

رحمتی‌پور تاکید کرد: اعطای کمک هزینه خرید جهیزیه همچون نوعروسان، پرداخت وام‌های اشتغال در صورت بیکاری و نیاز همسران و عدم قطع کمک معیشت ماهیانه فرزندان و افراد تحت تکفل بانوان از برنامه‌های حمایتی و تشویقی این نهاد برای زنان با ازدواج مجدد است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با یادآوری اینکه در سال گذشته ۳ هزار و ۷۸۰ مورد کمک هزینه ازدواج به جوانان مددجو در این استان پرداخت شده، عنوان کرد: از این تعداد ۲۱۰ کمک هزینه در اختیار بانوان با ازدواج مجدد قرار گرفته است.

به گفته رحمتی‌پور، در سال ۹۵ حدود ۳۰۰ بانو و در سال ۹۶ نیز بیش از ۱۷۰ بانوی بدون همسر با تشویق‌های این نهاد مجددا ازدواج کرده و زندگی مشترک جدیدی را آغاز کرده‌اند .

 

 

انتهای پیام/د

بیش از ۴۱ هزار نفر بانو به دلیل فوت سرپرست و طلاق تحت پوشش چتر حمایتی کمیته امدادند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.