معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در خصوص مطالب درج شده درباره مخالفت مدیریت استان با ایجاد پتروشیمی اسلام‌آبادغرب واکنش نشان داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : اینگونه القا شده بود که مدیریت استان مخالف ایجاد پتروشیمی اسلام‌آباد است در حالیکه منظور بنده این بود که منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد را نباید به پتروشیمی محدود کنیم و ظرفیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری که برای این منطقه پیش بینی شده را فدای پتروشیمی کنیم و یکی از اشتباهات صورت گرفته این بود که سرنوشت منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد را به سرنوشت پتروشیمی گره زده بودند در حالیکه پتروشیمی یک پروژه است، اما منطقه آزاد یک زیرساخت بااهمیت برای سرمایه‌گذاری می‌باشد.

وی گفت : در بحث پتروشیمی باید به این نکته توجه داشته باشیم که پتروشیمی بالادست بسیار هزینه بر، آب بر و اشتغالزایی کمتر و نیازمند چند هزار میلیارد سرمایه است و بر عکس آن ایجاد پتروشیمی بصورت پایین دست بسیار سودآور و اشتغالزاست و هدف ما هم ایجاد صنایع پایین پتروشیمی بعنوان یکی از مزیت‌های اقتصادی استان است که می‌تواند تاثیر زیادی بر ایجاد اشتغال در اسلام‌آبادغرب داشته باشد؛ بنابراین نظر ما تنها با پتروشیمی بالادست است که سه مورد مشابه دیگر در کرمانشاه از قبل احداث شده است.

معاون اقتصادی استاندار بیان داشت: متاسفانه از حدود هشت سال پیش تاکنون به جز ایحاد یک صنعت، اتفاق دیگری در این منطقه ویژه اقتصادی بعنوان تنها منطقه اقتصادی بخش خصوصی نیفتاده و حتی زیرساخت‌های آن مانند گاز و... نیز آماده نشده و همین باعث کندی و رکود روند آماده سازی این منطقه شده که در بازدیدی که به همراه دکتر شیرکوند معاون امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری از آن داشتیم مقرر شد که مشکلات و موانع آن برطرف شود.

حاتمی اظهار داشت: پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد بسیار زیاد است و با پیگیری‌های مجدانه استاندار کرمانشاه و نماینده آن شهرستان قرار است که شرکت ستاره خلیج فارس بعنوان سرمایه‌گذار در زمینه ایجاد صنایع پتروشیمی در اسلام‌آباد فعالیتش را شروع کند.

وی در پایان گفت: مدیریت استان و نمایندگان مجلس به طور قطع در زمینه ایجاد تحول در اقتصاد استان هم راستا هستند و در این راه همکاری و همدلی مناسبی وجود دارد .

 

 

انتهای پیام/د

منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد را نباید به پتروشیمی محدود کنیم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.