با همکاری صندوق کارآفرینی امید ملایر صاحب نمایشگاه بین المللی مبل و منبت می شود.

ملایر صاحب نمایشگاه بین‌المللی مبل و منبت  می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  ‏قدرت اله ولدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر با اعلام این خبر گفت: پس از ثبت جهانی مبل و منبت ملایر به دنبال ایجاد زیرساخت ها برای تولید و عرضه بهتر مبل و منبت ملایر به سایر نقاط کشور و مشتریان کشور های خارجی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید طرح و کیفیت مبل و منبت ملایر به عنوان برند جهانی معرفی شود اظهار داشت: دولت چند سالی است که تسهیلات روستایی مناسبی را برای ایجاد اشتغال به درخواست‌کننده‌ها داده است که توانسته برای ایجاد اشتغال مثمرثمر باشد.

 ولدی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا جلوی مهاجرت از روستا‌ها به شهر گرفته شود و یکی از راه‌های این کار ایجاد اشتغال در روستاهاست، ادامه داد: در روستا‌های ملایر، بانوان توانمندی وجود دارد که توانسته‌اند در روستای خودشان ایجاد اشتغال کنند.  

وی  با بیان اینکه فرش ملایر بِرند‌های معتبری دارد که در دنیا شناخته شده است، گفت: مردم شهرستان ملایر از گذشته‌های دور با بافت فرش توانسته اند ضمن امرار معاش این بِرند‌ها را نسل به نسل انتقال دهند.  

فرماندار ملایر تصریح کرد: یکی از موارد اشتغال در روستا‌ها می‌تواند بافت فرش باشد که در برخی از روستا‌های ملایر انجام می‌گیرد و ما نیز حمایت‌های لازم را از‌ای موضوع اعمال می‌کنیم.  

در ادامه مدیر صندوق کارآفرینی امید استان همدان با بیان اینکه حدود ۹۵ درصد تسهیلات این صندوق صرف اشتغال به ویژه اشتغال روستایی می‌شود، گفت: تحقق روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و صندوق‌های خُرد محلی متشکل از زنان توانمند در روستا؛ سه شعار محوری صندوق کارآفرینی امید است.

محسن افروخته با بیان اینکه در این راستا حمایت‌های لازم را داریم، افزود: ملایر مرکز و خرید مبل و منبت کشور و به ویژه در غرب کشور است و تسهیلات لازم را برای ایجاد نمایشگاه را به افراد در شهرک صنعتی حاجی‌آباد داده‌ایم.  

وی با اشاره به اینکه مبلغ قابل توجهی برای خرید مبل در ملایر توسط صندوق درنظر گرفته شده است، گفت: این وام با سقف ۱۵ میلیون تومان و نرخ سود ۴ درصد برای ملایری‌ها و هرکسی که از ملایر مبل خرید کند داده می‌شود، همچنین پرداخت وام از ابتدای جشنواره تا پایان سال جاری ادامه دارد تا مردم بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.  

انتهای پیام/ا

مبل و منبت ملایر باید برند جهانی شود

برچسب ها: مبل و منبت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.