در استان همدان سالانه ۳ هزار و ۶۵۰ تن قارچ خوراکی تولید می‌شود.

تولید قارچ در ۹ واحد تولیدی صنعتی استان همدان/ تولید سالانه ۳ هزار و ۶۵۰ تن قارچ خوراکی در همدانمنصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:در حال حاضر ۹ واحد تولید قارچ و ۲ واحد تولید کمپوست در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی سال هی اخیر سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه تولید قارچ و کمپوست صورت گرفته است، افزود: از این واحد‌ها سالانه ۲ هزار و ۲۵۰ تن قارچ و همچنین ۱۰ هزار تن کمپوست قارچ تولید می‌کنند.

رضوانی جلال از اضافه شدن ۹۸ واحد مشاغل خانگی با تولید ۷۳۶ تن بر تولیدات قارچ استانخبر داد و گفت:  در مجموع پارسال ۳ هزار ۵۶۰ تن قارچ در استان همدان تولید شد.

وی پیش بینی کرد امسال هم واحد‌های صنعتی و مشاغل خانگی ۳ هزار و ۶۵۰ تن قارچ تولید کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید در محصولات کشاورزی هزینه تولید را کاهش خواهد داد، افزود: تمام تلاش جهاد کشاورزی این است که صنایع تبدیلی را در بخش کشاورزی گسترش داده، تا در تولید و پس از آن دچار مشکل نشویم.

رضوانی جلال اظهار داشت: با توجه به وضعیت منابع آبی استان از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در زمینه تکمیل زنجیره تولید حمایت می‌شود.
انتهای پیام/ا

تولید سالانه بیش از ۳ هزار تن قارچ خوراکی در استان همدان 

برچسب ها: قارچ ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار