سرپرست دفتر منطقه‌ای سازمان یونسکو در ایران گفت: سالیانه حدود یک میلیارد نفر در جهان به گردش می‌پردازند.

راهنمایان گردشگری  اولین سفیران بین کشورها هستندبه گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه ، «سوتان سوتکوفسکی» روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی راهنمایان گردشگری ۲۴ پایگاه ثبت جهانی شده کشور  در محل هتل لاله بیستون گفت: این کارگاه‌های آموزشی با موضوعات متعدد حوزه گردشگری با هدف ارتقاء کیفیت راهنمایان گردشگران سایت‌های جهانی با حضور اساتید مجرب در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به مدت پنج روز با هزینه اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

وی در ادامه ایران را از نظر فرهنگی و آثار تاریخی و مناظر زیبای طبیعی بسیار غنی و ارزشمند دانست و گفت: متاسفانه توریست‌های بین المللی از آثار فرهنگی و تاریخی ایران اطلاعات کمی دارند و یکی از برنامه‌های اتحادیه اروپا معرفی و محافظت از آثار تاریخی جاده ابریشم و ایران است که به عنوان میراث جهانی به این آثار نگریسته می‌شود.

او همچنین راهنمایان گردشگری را اولین سفیرانی دانست که با ارتقاء کیفیت راهنمایان گردشگری می‌توانند به احترام متقابل و گفتگو بین کشور‌ها تبدیل شوند.

وی اظهار داشت: یونسکو در کنار ایران است و با ترویج تعامل معنی دار و ترویج مخاطبان به دنبال ارتقا کیفیت اصول جهانگردی، تور‌ها و آموزش مهارت‌های گردشگری و رفتار‌های راهنمایان گردشگری است.

انتهای پیام/ز

 

یونسکو در کنار ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.