فرماندار بویراحمد گفت: در جلسه گذشته ستاد بازآفرینی شهرستان بویراحمد سهم این شهرستان ۲۱ میلیارد تومان از محل ستاد بازآفرینی شهری بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کناری فرماندار بویراحمد با بیان اینکه باید پروژه‌ها به موقع آماده و تحویل دبیرخانه شوند گفت: همه پروژه‌ها به جز یکی دو تا پروژه که نواقصات جزئی داشتند آماده و برای جذب ۲۱ میلیارد اعتبار ستاد بازآفرینی تحویل دبیرخانه شدند.
 
او با بیان اینکه این اعتبارات مربوط به سال ۹۷ است افزود: پروژه‌های ستاد بازآفرینی در بخش شهرداری یاسوج حوزه بهداشت و درمان و پروژه‌های ورزشی و همچنین اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی شهری یاسوج است.
 
فرماندار بویراحمد گفت: دستگاه‌ها باید پروژه‌های بازآفرینی مربوط به سال ۹۸ رو هم آماده داشته باشند که به محض اطلاع رسانی ستاد بازآفرینی مطلع باشند که چه پروژه‌ای در محلات هدف بازآفرینی دارند و تحویل دبیرخانه بدهند.
 
کناری در خصوص زمین‌های مازادی که در اختیار ادارات است گفت: این زمین‌های مازاد یک مشکل است و ما چند بار از ادارات خواستیم که خود اظهاری کنند و این زمین‌ها را تحویل دهند.
 
کناری با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن امید در این زمین‌ها می‌تواند از تخفیف پروانه برخوردار شود بیان کرد: ستاد بازآفرینی برای ساخت و ساز دراین زمین‌ها در هر چند طبقه برای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۹ درصد و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۷ درصد برای پرداخت به بانک مسکن معرفی می‌شود.
 
او با بیان اینکه تاکنون ادارات در این مورد کوتاهی کردند گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک باید زمین‌های مازاد را شناسایی و ستاد بازآفرینی تصمیم می‌گیرد که چه ساخت و سازی در این زمین‌ها انجام گیرد.
 
همچنین فرماندار بویراحمد افزود: در این جلسه حفاری‌های موجود در سطح شهرستان بویراحمد بررسی شد. دستگاه‌ها در زمان حفاری‌ها استعلامات لازم را نمی‌گیرند و باعث مصدوم شدن بعضی از شهروندان می‌شوند.
 
او در خصوص عدم اطلاع رسانی در زمان کنده کاری‌ها و ترمیم این کنده کاری‌ها گفت: اگر شهروندان در این خصوص دچار خسارت مالی یا جانی شدند می‌توانند علیه مدیر دستگاه مربوطه دادخواست دهند و ما هم شاکی این دستگاه خواهیم شد.
 
فرماندار بویر احمد همچنین با ابراز گلایه از دستگاه‌ها گفت: ما همه این موارد را در جلسات مصوب می‌کنیم، ولی دستگاه‌ها اجرا نمی‌کنند.
 
همچنین در این جلسه مصوب شد دستگاه‌ها حفاری‌های که در روستا‌ها انجام می‌دهند راترمیم کنند.
 
انتهای پیام/غ

ادارات زمین های مازاد خود را تحویل ستاد بازآفرینی دهند

برچسب ها: تسهیلات ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.