پس از پاسخ منفی متحدان اصلی واشنگتن، مقامات آمریکا همچنان تلاش دارند برای حفظ آبرو کشور‌های دیگر را برای شرکت در ائتلاف دریایی در خلیج فارس دعوت کنند.

دوره‌گردی پمپئو برای فرار از ائتلاف یک‌نفره در خلیج فارسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، مایک پمپئو، وزیر خارجه و مارک اسپِنسر، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه به منظور دعوت رسمی از استرالیا برای شرکت در ائتلاف دریایی در آب‌های خلیج فارس با وزرای دفاع و خارجه این کشور دیدار و گفتگو کردند.

پس از پاسخ منفی متحدان اصلی واشنگتن مانند آلمان، ژاپن و اسپانیا به درخواست حضور در ائتلاف ادعایی «تضمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس»، مقامات آمریکا برای فرار از این ائتلاف یک نفره همچنان تلاش دارند دیگر کشور‌ها را به ائتلاف دعوت کنند.

مهمترین دلیل پاسخ منفی کشور‌ها به درخواست آمریکایی‌ها این است که این ائتلاف را ائتلافی ضدایرانی می‌دانند که می‌تواند تنش‌ها را در منطقه افزایش دهد.

«لیندا رینولدز»، وزیر دفاع استرالیا، پس از دیدار با مقامات آمریکا با بیان اینکه سیدنی هنوز در این باره تصمیم‌گیری نکرده افزود تصمیم دولت بر اساس منافع حاکمیتی استرالیا خواهد بود.

وی همچنین افزود: درخواست آمریکا درخواستی بسیار جدی و پیچیده است، به همین دولت با جدید تمام این درخواست را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار