مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اولویت طرح توسعه کشت گلخانه‌ای در استان خبر داد.

رضایی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: امسال ۶۰ هکتار به به مراکز کشت گلخانه‌ای افزوده می شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۷ هکتار زیرکشت گلخانه‌ای قرار دارد افزود: از این میزان ۱۱ هزار و ۶۴ تن محصول تولیدی به دست می‌آید.

رضایی با اشاره به اینکه ۶۴۰ میلیاردریال به این طرح اختصاص داده شده است اظهار کرد: به درخواست کنندگان شاغل و غیر شاغل در صورت گرفتن پروانه تاسیس گلخانه اعطا می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی  ادامه داد: محصولات مد نظر که مجوز کشت آن‌ها صادر شده شامل ۴ دسته: سبزی و سیفی جات، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و تولید نشا است.

او اظهار کرد: امسال با توجه به اختصاص اعتبار یک سال اجرای طرح و ۵ سال برای بازپرداخت تسهیلات اعطایی در نظر گرفته شده است.

رضایی با بیان این که علاوه بر بازار داخلی بازار سایر استان‌ها ظرفیت پذیرش این نوع محصولات را دارند گفت: گلخانه‌های دارای ثبات تولید استان می‌توانند قرارداد صادرات منعقد نمایند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: ساخت بنای گلخانه‌ها با نظارت نظام مهندسی گلخانه‌ای کشور متناسب با اقلیم و نوع محصول طراحی می‌شود.

او با بیان اینکه  براساس مطالعات طراحی سازه‌های گیاهان گلخانه‌ای و بر مبنای نوع محصول و اقلیم طرح‌ها ارائه می‌شود ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای کشت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۵ درصدی داشته است.

رضایی گفت: تاکنون میزان رضایت گلخانه داران از تولیدمحصولات زیاد بوده به همین دلیل بر تعدادمتقاضیان توسعه گلخانه‌ها افزوده شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص گلخانه‌های کوچک مقیاس گفت: متقاضیان می‌توانند به سامانه جهاد کشاورزی مراجعه کنند و از مدیریت جهاد کشاورزی و نظام مهندسی راهنمایی دریافت کنند.

او بیان این که گلخانه‌هایی با متراژ کمتر از ۳۰۰ متر کوچک مقیاس بوده و بالاتر از این متراژ گلخانه‌های تجاری محسوب می‌شوند افزود: مجوز و پروانه کسب گلخانه‌های تجاری باید از طریق سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی درخواست شود.

انتهای پیام / ط ا

کشت بیش از ۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار