هشتگ #مرگ_تدریجی_ملارد در فضای مجازی این روزها جزء بیشترین هشتگ‌هایی بود که در بین مردم دست به دست شد.

////به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرا از یک هشتگ شروع شد، هشتکی که به ظاهر مطالبه‌ مردم شهرستان ملارد است.

هشتگ #مرگ_تدریجی_ملارد در فضای مجازی به خصوص توئیتر این روزها جزء بیشترین هشتگ‌هایی بود که در بین مردم دست به دست شد. به ظاهر انگار مردم شهرستان بودند که مطالبات خود را با این هشتگ در فضای مجازی درخواست می‌کردند تا شاید به گوش مسئولان برسد، اما این هشتگ ماجرای جالبی دارد.

این ماجرا ما را راهی ملارد کرد. تصمیم گرفتیم به صورت حضوری از شهر دیدن و با مردم شهرستان گفت‌وگو کنیم و ببینیم واقعیت ماجرا چیست. در ابتدا به دیدن حاج آقا حسینی امام جمعه شهرستان رفتیم. ایشان از ناراحتی خود و مردم قدیمی ملارد برایمان و همچنین از بی اطلاعی مردم درباره این هشتگ به ما توضیحاتی دادند.

هنگامی که حاج آقا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته به موضوع این هشتگ‌ها در فضای مجازی اشاره کردند، مردم بی اطلاع بودند، اما جای سئوال است که منشأ این مطالبات به ظاهر مردمی که مربوط به مشکلات ملارد می‌شود چیست و کجاست؟ ملارد نیز مانند تمامی شهرستان‌های دیگر مشکلاتی دارد، اما چرا این هشتگ برای ملارد به راه افتاده است؟

امام جمعه شهرستان ملارد از تلاش‌ مسئولان برای توسعه این شهرستان گفت و افزود: زیر ساخت‌های درمانی این شهرستان در سال گذشته زیر خط فقر بود، اما قرار است که بیمارستان ملارد طی ماه‌های آینده افتتاح شود.

او ادامه داد: مصوبه ساخت بیمارستان در دستور کار دولت قرار نگرفته بود و هنگامی که رئیس جمهور قصد ورود به ملارد را داشت، من در جلسات اعلام کردم که اگر ساخت بیمارستان جزء مصوبات قرار نگیرد، به استقبال رئیس جمهور نخواهیم رفت.

حاج آقا حسینی با بیان اینکه درست است که زیرساخت‌های ملارد ضعیف است، اما این شهرستان در حال حرکت به سمت توسعه است، افزود: شهرستان ملارد پایتخت قارچ کشور است، ورزشکاران ملارد همواره در ورزش مقام‌های بالایی را کسب کرده‌اند و در زمینه‌های مختلف این شهرستان قابلیت‌های مناسبی دارد.

از دفتر امام جمعه شهرستان ملارد به سمت فرمانداری رفتیم تا دیداری با فرماندار این شهرستان داشته باشیم و در مورد مشکلات به وجود آمده با ایشان نیز صحبت کنیم. فرماندار نیز به تازگی از این هشتگ باخبر شده بود و بسیار از این مسئله اظهار ناراحتی کرد و گفت: ملارد شهر شهدای اقتدار است و شعار این شهرستان بعد از چهل سالگی انقلاب، "ملارد در مسیر توسعه " است.

/////

فرماندار ملارد در ادامه گفت: در ۶ ماه گذشته ۶ سالن ورزشی در ملارد افتتاح کردیم و شروع این ماجرا و انتشار این هشتگ نشان می‌دهد چیزی جز تخریب شهرستان ملارد به دنبال آن نبوده است، چرا که هیچ کدام از منتشر کنندگان این توئیت‌ها از مردم این شهرستان نبودند و معلوم نیست چه اشخاصی هستند و با چه هدفی دست به این کار زده‌اند.

درباره فیلمی که از حمله عده‌ای از افراد خلافکار با چاقو به مردم در توئیتر منتشر شده بود، صحبت کردیم که فرماندار گفت: فیلم برای سال گذشته است و این افراد توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند و حتی تصاویری که در توئیتر از کودکان کنار خیابان منتشر شده، مربوط به ملارد نیست و نمی‌دانیم تصاویر از کجاست.

توکلی بیان کرد: هنگامی که در دو دهه ۴۰۰ هزار نفر به شهر کوچکی مثل ملارد وارد شوند، قطعا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به وجود می‌آید، اما همواره در تلاش هستیم که این مشکلات را به حداقل برسانیم.

او افزود: آب مورد نیاز شهرستان ملارد از آب‌های زیرزمینی و چاه تأمین می‌شود و از آب سد کرج هیچ بهره‌برداری صورت نمی‌گیرد. البته گاهی دچار کمبود و قطعی آب هستیم،  حال اگر آب سطحی به شهرستان ملارد داده شود، قطعا مشکل کمبود آب نیز حل خواهد شد.

در توئیت‌هایی که با هشتگ مرگ تدریجی ملارد منتشر شد با اغراق اشاره به تعداد زیاد سگ‌های ولگرد شده بود، اما با انجام گشتی در سطح شهر تعداد انگشت شماری از سگ‌های ولگرد را مشاهده کردیم و جالب تر اینکه در حین مصاحبه با فرماندار دقیقا لحظه‌ای که گفت مشکلی در شهر ملارد وجود ندارد، ناگهان سگ ولگردی از کنارمان رد شد.

انتشار تصاویر مربوط به تعداد زیاد معتادان در سطح شهرستان ملارد از دیگر توئیت‌هایی بود که طی چند روز گذشته بین کاربران فضای مجازی دست به دست شد، در حالی که در زمان حضور ما در این شهرستان تعداد اندکی از آن‌ها را مشاهده کردیم که برای نمونه یکی از آن‌ها در حالت ایستاده چرت می‌زد.

بله وجود سگ‌های ولگرد، تعداد بسیار معتادان در کنار خیابان و غیره از جمله مشکلات شهرستان ملارد بود، اما نه به آن صورتی که در فضای مجازی مطرح و نشان داده شده بود، چراکه در تمام شهر‌ها مشکلاتی وجود دارد، اما در ماجرای راه افتادن هشتگ علیه ملارد کمی اغراق شده و دور از واقعیت است.


بیشتر بخوانید: نبود آب شرب در شهرستان ملارد صحت ندارد 


بعد از مصاحبه با فرماندار به مرکز شهرستان ملارد رفتیم تا درباره هشتگ #مرگ_تدریجی_ملارد از مردم سوالاتی بپرسیم. هنگامی که از آن‌ها درباره این هشتگ سوال کردیم، چیزی نشنیده بودند، تعجب می‌کردند و برخی نیز می‌خندیدن.

/////

از مردم این شهرستان درباره مشکلات مطرح شده در فضای توئیتری پرسیدیم و آن‎ها گفتند: درسته کمبود آب داریم و گاهی نیز برق قطع می‌شود، اما این مسئله یک بحران حل نشدنی در ملارد نیست و زندگیمان را تحت الشعاع قرار نداده است.

درباره معتادان و خلافکاران از آن‌ها نیز پرسیدیم و همگی ادعا کردند در همه جا معتادان هستند و فقط خاص شهرستان ملارد نیست. هنگامی که توئیتر‌ها را نشان آن‌ها دادیم، تعجب کردند و در واکنش به توئیت‌هایی که در آن‌ها ادعا شده بود ملارد حتی در روز هم امنیت ندارد، مردم گفتند:  پس اکنون که ایستاده‌ایم و با شما مصاحبه می‌کنیم، کجا هستیم که امنیت نیست؟

با یک سفر یک روزه به ملارد متوجه شدیم آنچه در فضای مجازی مطرح شده با واقعیت فاصله دارد و شروع این ماجرا معلوم نیست به دست چه کسانی بوده است؟

سئوال این است چرا ملارد؟ جواب‌ مشخصی برای آن پیدا نکردیم؛ آنچه مشهود است، همزمانی رسیدن ملارد به صدر پربازدیدهای توییر با راه افتادن هشتگ #مرصاد است. موضوعی که می تواند خیلی مسائل را در خصوص مرگ تدریجی اخلاق در موضوع ملارد مشخص کند.

گزارش از فرناز عبدالمحمدزاده

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
من خودم توی ملارد زندگی کردم پر از دزد و مواد فروش و محتاد هستش امنیتش خیلی کمه سر ی پارک ماشین خونریزی به پا میکنن هر کی میگه این جوری نیست بیاد جلوی من ثابت کنه من خودم از روی ناچاری و تنگدستی ۴ سال زندگی کردم واقعا وحشتناکه زندگی کردن اونجا ،الانم ک دیگه تقریبا شده خارجی نشین افغانی ها میگن کابل ۲ چون ۵۰ درصد شون افغانی هستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام خیابان مطهری ۱۴سال هست گاز ندارم من چکار کنم خانه ام پایان کار ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اینجاتوسراسیاب ملارد همه چی هست ازدزدی گرفته تاموادمخدر ازخریدوفروش اسلحه گرفته تا خریدوفروش ادم هرچی که هیچ کجای دنیانیست اینجاپیدامیشه بایدم معروف شه ملارد کجای دنیاهمچین جایی هست من چن ساله به ناچاراینجامغازه دارم همسایه هامون رییس موادفروش ان بایک میلیون تومن به راحتی میشه تفنگ خرید ازهرکیم بپرسی داره..اینجاهیچکدوم ازکسبه وبازاریهاامنیت جانی ومالی ندارن .چون مانه زورمون میرسه نه ادمشوداریم ونه قانونی که حقوبگه بله اینجابایدمعروفترهم بشه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۲:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
انچه هست سراسیاب ملارد است شهری که بدون هیچ قواعد شهری بنا شده خانه ای غیر ایمن شهر ی با زیر ساخت غیر اصولی همه اینها بر میگردد به پایه اولیه ساخت شهر وکه دلیل ان قصور صد در صدی مسولان است وقتی خانهای بدون پروانه ساخت غیر اصولی و با قیمت پایین ساخته میشود خوب شهر پذیرای افراد کم بضاعت و خلافکار و بیکار و الخ میشود و صحبت از ان هم بلا اثر است
Germany
ناشناس
۱۲:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
به اواخر مرداد ماه رسیدیم و قطعی آب هنوز ادامه داره، چرا واقعا رسیدگی درستی انجام نمیشه؟ چرا برنامه ای برای توسعه آب ندارن؟ چه کسی مسولیه این نابسامانی ها در ملارده؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن س
۲۰:۲۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
آخر سال 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور و در حوزه شهرستان ملارد برگزار خواهد شد. از مسئولین کشوری سئوالی دارم و اونم اینکه مسئولین شهرستان ملارد که آب شرب شهری و روستائی رو نمی تونن کنترل و مدیریت کنن چطوری می تونن حماسه انقلابی انتخابات را به درستی و با روش درست و مناسب را انجام بدن ؟ امام جمعه محترم شهرستان هم چرا طرف مسئولین دولتیه و مشکلات مردم رو با پوست و استخون خودش احساس نمی کنه هم جای تعجب داره ؟!!! از مسئولین استانی و استاندار محترم تهران و مسئولین کشوری از جمله وزیر محترم کشور تقاضای توجه جدی به مشکلات مردم شهرستان ملارد را داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
متاسفانه مسئولین ملارد در ملارد سکونت ندارن و مشکلات و نمی بینن. از شهررری اومدن ملارد تو اندیشه ساکن هستن و خبری از ملارد ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
از اول تابستون همش قطعی آب داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
ممنون که مشکلات شهرستان ملارد را منعکس کردید.سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
درود بر حاج آقاحسینی مرد فهیم وپرکار ومردمی ودرد مردم دان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سرقت زیاده متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
15ساله ساکن سراسیاب ملاردم. مشکلات متاسفانه حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
ملارد آب ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
جوانان ملارد بیکار هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
قارچ ملارد معروفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مشکلات پاکدشت هم مثل ملارده
Canada
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
باید از شهرک طلایی گزارش تهیه میکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
نمایشگاه های اتومبیل این شهر رو ساماندهی کنید تو پیاده رو هم ماشین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
خیابان اطلس شرقی در سراسیاب ملارد چهارتا مدرسه دخترونه داره (ابتدایی و پیش دبستانی راهنمایی دبیرستان بزرگسالان)
اما یه پل هوایی نزاشتن سر این خیابون که دانش اموزان از پل رد بشن.هرساله چند نفر به خاطر نبود پل هوایی تصادف میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
ملارد حتی سینما هم ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
ملارد سینما ندارد یه دونه داشت که الان بالای ده ساله تعطیله. باید برای سینما رفتن یا بریم فردیس یا اندیشه یا شهریار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
آره والا.سینما هم نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
یک نفر از مسئولان ملارد خونه اش تو این منطقه نیست. بعد چجوری میخوان مشکلات رو درک کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
چرا آب سد کرج میره برای تهرانی ها؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
من 16 سال مارلیک بودم 7 ساله آمدم کرج سه را گوهر دشت والا آب مارلیک اگه آب چاه هم بود خیلی بهتر از آب کرجه (از بس که ناخالضی داره) آب سد کرج و طالقان مستقیم میره تهران از ما بهتران میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سه سال پیش اقدام کردم برای اینترنت پرسرعت مخابرات دکتر حسابی ملارد برگشت گفت نمیتونیم بدیم.وزیر ارتباطات پیگیری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
هر شب از 12شب تا 7صبح آب قطعه اینجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
ملارد همونجا بود که شهید تهرانی مقدم شهید شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
فیلم با موبایل دانلود نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ساکن سابق سرآسیاب ملارد
۱۲:۲۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
واقعا کسی که این گزارش رو تهیه کرده رفنه ملارد؟
لطفا با یکی از اهالی برید بازدید تا متوجه بشید عمق فاجعه تا کجاست به راحتی خرید یک بستنی مواد مخدر خرید و فروش میشه چطور شما میگید تا این حد هم اوضاع ملارد و سراسیاب بد نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
پارک درست و حسابی نداره ملارد
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۰:۴۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اره خدایی ی جای درس حسابی واسه تفریح نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
اینجا موادمخدر زیاده. جوانان راحت بهش دسترسی پیدا میکنن بخصوص تو پارک ها
Canada
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
موادفروش زیاده اینجا
Canada
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مسئولان شهرهای گیلان اینجا ویلا غیرمجاز ساختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مشکل اصلی موادفروشی و معتادا هستن و اراذل اوباش. بقیه مسایل سطحیه. ضمن اینکه 80درصد خونه های اینجا سند ندارن اونایی هم که دارن خونه سازمانی بوده که ساختن سند دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سگ ولگرد زیاده بخصوص بلوار شهید مرشدی(دانشگاه ازاد).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
کاش یه گزارش از نمایشگاه های اتومبیل میگرفتین. از پیاده رو نمیشه رد شد پر شده از ماشین های این نمایشگاه داران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سه سال پیش کیفم رو با 6میلیون پول تو سراسیاب ملارد زدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
جدی آب چاه میدن به مردم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مگه تعجب داره..الان کل شهرکهای غرب تهران با آب چاه برای اشامیدن استفاده میشه.ملارد نزدیک ۷۰ حلقه چاه اب اشامیدنی داره
Iran (Islamic Republic of)
سعید قاسمی
۱۲:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام . به عنوان شهروندی که بیش از دو دهه در ملارد زندگی کرده عرض میکنم که وضعیت ملارد اصلا خوب نیست . بیش از 100 محله که به کوچه زاهدان معروفه . اماکن ورزشی نسبت به جمعیت خیلی کمه . اسفالت خیابونها داغونه . ساخت و ساز خونه ها بصورتی که اگه زلزله بیاد چندهزار نفری کشته میده و هزارتا مشکل دیگه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
شبا از ساعت ده به بعد کنار خیابون معتادا زیادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
باید یه سر به خیابان کاشانی و شهرک طلایی میزد تا ببینه اصلا دوربینش سالم میمونه یا نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
ملارد جایی هستش که حتی نمایندش تو مجلس هم به فکر این شهر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
نماینده ملارد کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
بچه قدیمی سراسیاب
۱۴:۴۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
قربون دهنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
تمام مشکلات ملارد حقیقت داره.زمین فوتبال باشگاه شهیدثمری دو ساله که تعطیل شده برا خودش بیابونی شده الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
ملارد قطعی آب داره. به صدتا ارگان زنگ زدیم اما کاری نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
20ساله سراسیاب ملاردم اینجا اصلا پیشرفت نمیکنه. جرات نداری از پل هوایی رد بشی معتاد نشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
من ساکن ملاردم حقیقت رو گفته تمام این مشکلات هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
وقتی خاک سفید کرج را خراب کردند همه ساکنین خاک سفید را روانه سرآسیاب ملارد کردند ... این وجه ملارد را خراب کرد
خود ملارد قدمت زیادی دارد و از شهرهای مذهبی تهران است . با بیشنه فرهنگی ورزشی قوی . که اهل فن می دانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
ملارد یکی از قطب های فرهنگی و مذهبی کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
اما این همه مشکل داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
من به مدیران شهرستانی هیچ اعتمادی ندارم چون همه شون با پارتی شدن مدیر بعدشم هیچ کاری هم انجام نمیدن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مواد مخدر و قاپ زنی بی داد میکنه.
آخرین اخبار