سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز از فعالیت ۱۶۰ مرکز پیش دبستانی در این ناحیه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهوازدر گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه در سال تحصیلی پیش رو بیش از ۱۶۰ مرکز پیش دبستانی در ناحیه یک اهواز فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: حدود ۶ هزار نوآموز پیش دبستانی در دوره پیش از دبستان در سال تحصیلی ۹۸ آموزش خواهند دید.

او با بیان اینکه گذراندن دوره پیش دبستانی برای نوآموزان بسیار مفید است، افزود: دوره کودکی با توجه به سرعت زیاد رشد در این دوره بسیار مهم است و عمده‌ترین هدف آموزش در این دوره آماده کردن کودکان برای ورود به دبستان است.

نیسی گمراوی با بیان اینکه ۵۷ مرکز پیش دبستانی در فضای مازاد دولتی فعالیت می‌کنند، بیان داشت: ۱۱۰ مرکز غیر دولتی شامل؛ ۳۸ مرکز مستقل و ۷۲ مرکز ضمیمه به آموز نو آموزان می‌پردازند.

این مقام مسئول به برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه مربیان اشاره کرد و اذعان داشت: شناخت ریشه مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان، آشنایی با افکار و دنیای ذهنی کودکان، آشنایی با نیاز‌های روانی کودکان و آشنایی با نحوه مدیریت کلاس‌های پیش دبستانی از عناوین این دوره‌ها است.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، آموزش دوره پیش دبستانی از اولویت معاونت آموزش ابتدایی استان عنوان و تصریح کرد: رشد هوشی و ذهنی کودکان با توجه به نظر کارشناسان علوم تربیتی از همان دوره کودکی شروع می‌شود و نیاز است که به این دوره توجه ویژه‌ای شود.

صادق نیسی گمراوی توانمندسازی مربیان در آموزش پیش دبستانی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: دوره‌های آموزشی مربیان پیش دبستانی در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی و با هدف مهارت افزایی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه دوره پیش دبستانی به عنوان یک دوره آموزش غیر رسمی یکی از برنامه‌های مهم در تعالی آموزش و پرورش نوین است گفت: آموزه‌های این دوره می‌تواند به اندیشه‌های کودکان یک کشور و به دنبال آن مردمان یک کشور سمت و سوی مناسب دهد و در راستای اعتلای ارزش‌های ایرانی اسلامی فرهنگ سازی کند.

انتهای پیام/گ

آغاز ثبت نام دانش آموزان پیش دبستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.