استاندار گلستان گفت: هیچ پروژه‌ای در استان اجرا نخواهد شد مگر این که پیوست محیط زیستی داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، هادی حق‌شناس در نشست با فعالان محیط زیست استان به دو موضوع مهم درختکاری و احیاء خلیج گرگان اشاره کرد و اظهارداشت: برای حفاظت از محیط زیست، با قاطعیت این دو موضوع را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد توسعه درختکاری در استان افزود: دانشگاه منابع طبیعی گرگان به عنوان معتبرترین دانشگاه منطقه شمال کشور موظف است در زمینه توسعه درختکاری در استان راهکار‌های اجرایی ارائه دهد. آموزش و پرورش استان نیز بخشی از این طرح را برعهده خواهدداشت و منابع طبیعی نیز باید زمین مناسب برای این کار اختصاص دهد.


بیشتر بخوانید:


استاندار گلستان با تأکید براینکه پیش از خشک شدن خلیج گرگان باید علاجی برای آن پیدا کرد، گفت: عوارض محیط زیستی خشک شدن خلیج باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد و پیش از وقوع بحران به فکر علاج آن باشیم.

وی لایروبی کانال‌های آبرسان به خلیج گرگان را یکی از مهم‌ترین موضوعات برای نجات این خلیج برشمرد و اظهارداشت: لایروبی رودخانه‌های منتهی به خلیج و کانال‌های آبرسان از اقدامات اولویت‌دار برای بهبود وضعیت خلیج گرگان است.

حق‌شناس سدسازی را در کاهش ورودی آب به خلیج گرگان موثر دانست و گفت: ایجاد سد‌های مختلف جلوی ورود آب شیرین به خلیج را گرفته است و کانال خوزینی که مجرای تنفسی این خلیج است باید هرچه زودتر بازگشایی شود.

انتهای پیام/پ

تلاش برای نجات خلیج گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.