سخنگوی شورای شهر تهران گفت: طرح تفضیلی منطقه ۲۲ باید ابتدا به شورا ارسال شود و سپس در صورت تصویب به مراجع ذیربط فرستاده شود.

کاظمی/سخنگوی شورای شهر خواستار ارسال طرح تفضیلی منطقه 22 به شورای شهر شدبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه در ماه‌ها و هفته‌های اخیر طرح تفضیلی منطقه ۲۲ در دستور جلسات کمیته فنی شورای عالی شهرسازی قرار گرفته، گفت: بررسی این طرح در کمیته فنی رو به اتمام است و در نوبت طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری جهت تصویب قرار گرفته است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح تفضیلی منطقه ۲۲ و مجموعه ضوابط و مقررات آن را معاونت شهرسازی و معماری شهرداری آماده کرده، اظهار کرد: برخلاف نصب صریح قانون شورا‌ها در بند ۳۴ ماده ۸۰ جهت طی مراحلی تأیید و به شورا ارسال شده است.

اعطا با اشاره به بند ۳۴ ماده ۸۰ وظایف و اختیارات شورا‌ها گفت: بر این اساس بررسی و تأیید طرح‌های هادی و جامع شهرسازی و تفضیلی و حریم و محدوده قانونی شهر‌ها پس از ارائه آن توسط شهرداری و ارسال به مراجع ذیربط قانونی جهت تصمیم نهایی باید به شورا ارسال شود.

وی افزود: بر این اساس اولاً ضرورت دارد که طرح تفضیلی منطقه ۲۲ ابتدا در شورای شهر به تأیید برسد و سپس به مراجع ذیصلاح ارسال شود و ثانیاً بر اساس همین بند قانون ارسال آن به مراجع ذیصلاح به منظور تصویب نهایی توسط شورا صورت پذیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: از شهرداری تهران انتظار می‌رود به منظور اجرای دقیق قانون تاکیدی فراهم آورد تا طرح تفضیلی منطقه ۲۲ ابتدا جهت تأیید به شورای شهر ارسال شده و سپس از طریق شورا به مراجع ذیربط ارسال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار