مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان پیش بینی کرد: امسال ۱۳ هزار و ۱۰۰ تن سیب درختی از باغ‌های شهرستان بردسیر برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

محمود لطفعلی زاده، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سطح زیر کشت باغ‌های سیب شهرستان بردسیر را ۸۴۰ هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان ۶۶۰ هکتار بارور و ۱۸۰ هکتار غیر بارور است که میانگین عملکرد آن  ۱۹ هزار و ۸۰۰ کیلو گرم در هر هکتار است.

او ،سطح زیر کشت باغ‌های گلابی را ۱۶۸ هکتار اعلام کرد و افزود: ۱۳۱ هکتار از این باغات بارور و ۳۷ هکتار غیر بارور است که میانگین عملکرد هر هکتار ۸ هزار کیلو گرم خواهد بود.

لطفعلی زاده تصریح کرد: طی امسال هزار و ۵۵ تن گلابی از باغ‌های این شهرستان نیز برداشت می‌شود.

او بیان داشت: طی پارسال ۱۲ هزار تن سیب و ۹۰۰ تن گلابی از باغ‌های این شهرستان برداشت شده که امسال این محصولات افزایش داشته اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: محصولات تولیدی سیب و گلابی بیشتر به مصرف تازه خوری در استان می‌رسد و مقادیری به استان‌های مجاور حمل ومصرف می‌شود.

برداشت سیب گلاب از اوایل تیر ماه شروع و تا اواخر مهر است همچنین برداشت گلابی از اواسط مرداد ماه شروع و تا اواخر شهریور ادامه دارد.
انتهای پیام/ی

برداشت سیب و گلابی در بردسیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.