رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به تیراندازی روز شنبه در تگزاس، آن را محکوم کرد و اقدامی نفرت‌انگیز و از سر بزدلی خواند.

ترامپ تیراندازی تگزاس را عملی بزدلانه دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با محکوم کردن حادثه تیراندازی در فروشگاهی در شهر ال پاسو در ایالت تگزاس آن را «اقدامی از سر بزدلی» نامید.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری در واکنش به تیراندازی مرگبار در فروشگاه والمارت در ال پاسو گفت: در کنار همه مردم هستم تا اقدام نفرت انگیز امروز را محکوم کنم. هیچ دلیل یا بهانه‌ای کشتن انسان‌های بی گناه را توجیه نمی‌کند.

در تیراندازی که در فروشگاه والمارت در شهر ال‌پاسو ایالت تگزاس آمریکا رخ داد دست کم ۱۸ نفر هدف قرار گرفتند. برخی رسانه‌ها تعداد کشته‌ها را بیش از ۲۰ نفر اعلام کرده‌اند. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند عامل تیراندازی جوان سفیدپوستی به نام "پاتریک کروسیوس" است. کروسیوس، ۲۱ ساله و اهل دالاس، پیش از دستگیری در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تیراندازی را به خاطر هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است. وی افزود با تروریست مهاجم به نمازگزاران مسلمان در شهر کرایست‌چرچ واقع در نیوزیلند نیز موافق است.

به نقل از مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ۸۱ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده که بر اثر آن‌ها دست کم ۲۴ نفر کشته و ۵۱ نفر زخمی شده‌اند.

در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در شهر سنت لویس در ایالت میسوری سه نفر زخمی شدند. تیراندازی در لاس وگاس در ایالت نوادا نیز دو کشته برجا گذاشت. در تیراندازی در پورتلند در ایالت اورگان نیز یک نفر کشته شد و دو نفر دیگر زخمی شدند. پلیس اعلام کرد تیراندازی به دلیل اختلافات خانوادگی روی داده است. در تیراندازی در یک مهمانی خانوادگی در شهر دیترویت در ایالت میشیگان نیز سه نفر از جمله دو نوجوان ۱۷ ساله زخمی شدند. ۱۹ مورد از تیراندازی‌های گزارش شده در شبانه روز گذشته هیچ قربانی (زخمی یا کشته) در پی نداشت.

به گزارش مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، ۳۲ هزار و ۸۵۰ مورد تیراندازی از ابتدای سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده که در نتیجه آن‌ها ۸۶۵۶ نفر کشته و ۱۷ هزار و ۱۶۸ نفر زخمی شدند. ۳۸۶ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۱۷۸۸ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال هستند. در این مدت ۲۴۸ مورد تیراندازی به جمع، ۱۰۳۰ مورد حمله به منازل و ۸۸۷ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۹۳۴ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار