استاندار کرمانشاه تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی در استان‌ها را منوط به افزایش اختیارات مدیران استانی عنوان کرد و گفت : بدون این افزایش اختیارات اقتصاد مقاومتی در استان‌ها نمی‌تواند معجزه کند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان با حضور معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی معاون اول رییس جمهور برگزار شد، با اشاره به تدوین سند اقتصاد مقاومتی استان، گفت : هدف از تدوین این سند افزایش تاب آوری اقتصاد استان در برابر تکانه‌های درونی و بیرونی اقتصادی است.

وی گفت : در حال حاضر در بحث پیشبرد این سند ۱۰ خواسته وجود دارد که امیدواریم این خواسته‌ها و مشکلات با فرمانده اقتصاد مقاومتی مطرح و مرتفع شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین این مشکلات بحث اختیارات مدیران استان است که از این محل ضرر‌های بسیاری متحمل شده ایم.

بازوند افزود: این جای سوال است که چرا یک کارشناس در استان اجازه دارد تا سه میلیارد تومان پروژه بررسی کند، اما همین کارشناس زمانی که به تهران منتقل میشود اجازه کارشناسی تا ۱۰۰ میلیارد تومان را دارد!

وی افزود: تقاضای ما این است که به کارشناسان و مدیران استانی اختیارات بیشتری داده شود تا بتوانند کار پروژه‌ها و طرح‌ها را هرچه سریعتر پیش ببرند.

بازوند یادآور شد: بدون داشتن اختیارات کافی، اقتصاد مقاومتی در استان‌ها نمیتواند معجزه کند و این راهبرد در گیرو دار بروکراسی ادارات عملا امکان حرکت ندارد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مشکل دیگردر این زمینه عدم ارتباط ستاد اقتصاد مقاومتی استان‌ها با ستاد کشور است و از کار هم خبر نداریم که چه اتفاقی در استان‌ها و در کشور در ستاد‌های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

وی به برخی طرح‌های ناتمام در استان اشاره کرد وافزود: مشکل دیگر این سند تکمیل برخی طرح هاست که از جمله مهم‌ترین آن طرح پالایشگاه آناهیتا است که در حال حاضر از مطالبه اقتصادی به مطالبه اجتماعی و عمومی تبدیل شده است.

وی افزود: اخیرا اعلام شد این پالایشگاه قرار است به قرارگاه خاتم (ص) واگذار شود، اما قرارگاه برنامه شفافی در این زمینه اعلام نکرده و امیدواریم هرچه سریعتر این پروژه تعیین تکلیف شود.

بازوند از عدم تحرک شستا در استان هم گلایه کرد و افزود: نهاد‌های توسعه گری مانند شستا متاسفانه آنطور که باید در استان فعالیت انجام نمیدهند و پروژه‌ها آن‌ها همینطور باقی مانده است.

استاندار کرمانشاه بر لزوم توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان تاکید کرد وافزود: دراین زمینه وزارت راه و شهرسازی و گمرک باید پای کار بیاند.

مقام ارشد استان تسریع در واگذاری پروژه‌های عمرانی را مطالبه و نیاز دیگر استان عنوان کرد و افزود: در استان‌های در این زمینه جهشی که باید نداشته ایم که امیدواریم این روند نیز تسریع شود.

بازوند تسریع در اجرای بندرخشک را یکی از مطالبات جدی استان عنوان کرد وافزود: دو سال است پیگیر هستیم که کرمانشاه هاب بندرخشک در منطقه شود، سرمایه گذار هم پای کار است، اما زیرساخت انجام کار فراهم نیست و معلوم نیست چه کسی باید زیرساخت این کار را فراهم کند!

استاندار کرمانشاه مطالبه و نیاز دیگر استان را تکمیل سامانه گرمسیری عنوان کرد وافزود: تکمیل این پروژه ۲۷۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار می‌خواهد و اگر این اعتبار تامین نشود عملا ۸۰۰۰ میلیارد تومانی که در این پروژه هزینه شده به خطر می‌افتد.

بازوند تکمیل راه آهن کرمانشاه-خسروی را مطالبه دیگر استان عنوان کرد وافزود: روند این پروژه به خاطر کمبود اعتبار به سختی پیش می‌رود و با تامین فاینانس به راحتی می‌توان کار این پروژه را پیش برد.

استاندار کرمانشاه تکمیل قطار شهری را هم مطالبه جدی دیگر استان عنوان کرد و افزود: سازمان مدیریت دراین زمینه به تعهدات خود پای بند نبوده است .

 

 

انتهای پیام/د

هدف از تدوین سند مقاومتی افزایش تاب آوری اقتصاد استان

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.