مدیرکل تجهیر و نوسازی مدارس کرمانشاه گفت : برای آغاز سال تحصیلی جدید، ۷۲ مدرسه با ۳۹۰ کلاس درس در این استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرزبان نظری مدیرکل تجهیر و نوسازی مدارس کرمانشاه گفت : بعد از وقوع زلزله ویرانگر ۲۱ آبان ۹۶، با مشارکت دولت و کمک خیرین، بازسازی و نوسازی ۲۰۵ مدرسه در سطح استان در دستور کار قرار گرفت و تفاهم نامه آن‌ها برای ساخت به امضا رسیده است.

وی گفت : از این تعداد ۱۹۰ مدرسه وارد مرحله اجرایی شده که ۷۲ مدرسه آن برای مهر ماه آماده تحویل می‌شود.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه ادامه داد: بعد از وقوع زلزله آبان ۹۶ غرب استان تاکنون خیرین در امر مدرسه سازی بسیار خوب وارد میدان شدند و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال (۱۱۰ میلیارد تومان) به این امر خداپسندانه کمک کرده اند.

نظری یادآور شد: در جریان زلزله آبان ۹۶ تعداد ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس در استان آسیب جدی دیدند که ۵۳ مدرسه آن روستایی و ۲۵ مدرسه نیز شهری است.

وی اظهار داشت: کار نوسازی و بازسازی تمام مدارس روستایی آسیب دیده و ۱۲ مدرسه شهری به پایان رسیده و بقیه مدارس شهری نیز تا مهرماه به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه همچنین از اختصاص ۷۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس استان به سیستیم گرمایشی خبر داد و گفت: اولویت این اعتبار برای مدارس روستا‌هایی است که کار گازرسانی به آن‌ها انجام شده و یا در حال اتمام است .

 

 

انتهای پیام/د

بازسازی و نوسازی ۲۰۵ مدرسه در سطح استان

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.