برخی اخبار پشت پرده از بالا گرفتن تنش در روابط اردن و رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، برخی اخبار از بالاگرفتن تنش در روابط اردن و رژیم صهیونیستی حکایت دارد؛ تا جایی که گفته شده ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن درخواست دیدار نتانیاهو را رد کرده است.

بنابر این گزارش، به نظر می‌رسد آنچه وزیر اوقاف اردن دکتر عبدالناصر ابوالبصل به انجام رساند، نشانه‌ای جدید از سطح درگیری پشت پرده میان اردن و اسرائیل است. وزیر اوقاف اردن پنجشنبه شب پس از مشاوره‌های فراوان با دستگاه‌های امنیتی دستور بسته شدن مقبره هارون پیامبر (ع) را در شهر «وادی موسی» در جنوب این کشور صادر کرد. اینکار پس از آن صورت گرفت که شماری از گردشگران صهیونیست در اقدامی که حساسیت مقامات اردن را برانگیخت و سبب ایجاد مجادلات اجتماعی شد، به برگزاری علنی آیین تلمودی اقدام کرده بودند.

القدس العربی در ادامه نوشت: انجام این آیین از لحاظ سیاسی بار دیگر سبب ایجاد بحران میان اردن و اسرائیل شد. بلافاصله پس از آنکه جرد کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا خاک اردن را ترک کرد، مسأله انجام این آیین که بصورتی حساسیت برانگیز برای جامعه اردن در منطقه وادی موسی در نزدیکی شهر تاریخی پترا برگزار شده بود، در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد.

پادشاه اردن در حاشیه استقبال کوشنر با جزئیات معامله سیاسی (موسوم به معامله قرن) مخالفت کرده بود. یک منبع آگاه به القدس العربی گفت امان مایل نیست به کمپ دیوید رفته تا تنها در آنجا عکس بگیرد؛ همچنانکه در نشست بحرین اتفاق افتاد.

القدس العربی همچنین اعلام کرد نتانیاهو به تازگی خواهان دیدار ویژه با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن شده بود؛ اما او به شدت با انجام هرگونه دیدار و یا تماسی در این مرحله مخالفت کرد که این مسأله خشم نتانیاهو را برانگیخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار