رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با اشاره به نیاز به توسعه دراین دانشگاه گفت:باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری جذب معلم وتامین نیرو برای آموزش وپرورش از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان،انجام می شود.

برای ارتقا جایگاه معلمی دانشگاه فرهنگیان توسعه می یابدحجت‌الاسلام عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان درگفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم برای آموزش وپرورش است گفت: در استان کرمان تا سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۳ هزار نفر معلم بازنشسته می‌شوند این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان ورود به مدارس بیشتر می‌شودو برای جبران کمبود نیرو با توجه به تاکید مقام معظم رهبری که جذب معلم باید ازدانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان باشد، از دانشجویان دانشگاه پردیس فرهنگیان انجام میشود.

او با اشاره به اینکه سیاست‌ها در کشور این است که دانشگاه فرهنگیان توسعه پیدا کند، افزود: ما برای اینکه نیازتامین نیروی معلم را دراستان برآورده کنیم یکی از برنامه‌هایی که در راستای این توسعه می‌توان انجام بدیم استفاده ازظرفیت شهرستان هاست.


رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان عنوان کرد: درحال حاظر بالغ بر ۳ هزار نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند که ۲ هزارو ۴۰۰ نفر از آن‌ها دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند وبیش از ۶۰۰ نفر از آن‌ها را مهارت آموز‌های ماده ۲۸ تشکیل می‌دهند.

او، مهارت آموز‌های ماده ۲۸ را فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها بیان کرد که باتوجه با فراخوان آزمون استخدامی آموزش وپرورش پس از گذراندن یک سال مهارت‌های معلمی در دانشگاه فرهنگیان، وارد آموزش وپرورش می‌شوند.


رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های شهر کرمان دراولویت است، افزود:برای جذب مهارت آموز‌های ماده ۲۸ از ظرفیت‌های سایر شهرستان‌های استان هم استفاده می‌کنیم.

اوعنوان کرد: پارسال از ظرفیت دانشگاه شهرستان جیرفت بدلیل مرکزیت داشتن برای شهرستان‌های جنوبی استان، استفاده کردیم وامسال هم در رفسنجان به عنوان مرکزیت داشتن برای شهرستان‌های شمال استان این برنامه رابرای مهارت‌های ماده ۲۸ داریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: در صورت داشتن مهارت آموز درسایر شهرستان‌های استان وپیشنهاد مسولین در شرق استان می‌توانیم درآینده این مرکز دانشگاهی را توسعه بدهیم وبرای مهارت آموزان ماده ۲۸ مراکزی را وابسته به دانشگاه فرهنگیان کرمان وپردیس‌های دانشگاه این برنامه راداشته باشیم.

او افزود: از جامعه خیرساز خواسته می‌شود با توجه به نقشی که معلم در توسعه آینده کشوردارد و رکن مهم آموزش وپرورش معلم است با کمک خود در راستای ایجاد فضای مناسب گامی مهم بردارند.

انتهای خبر/ح

دانشگاه فرهنگیان کرمان توسعه می یابد

برچسب ها: فرهنگیان ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار