فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از موثر ترین راه های کاهش آسیب های اجتماعی است.

توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از موثر ترین راه های کاهش آسیب های اجتماعی استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان در جمع نمازگزاران مسجد حضرت امیر المومنین علی (ع) زنجان با تاکید بر مشارکت مردم در تامین امنیت جامعه بیان داشت: امنیت موجود محصول مشارکت مردم است.
 
وی با اشاره به گستردگی ماموریت‌های نیروی انتظامی در خدمات رسانی به مردم افزود: نیروی انتظامی با تامین امنیت فردی، خانوادگی، محله، شهر، داخلی، ملی و بین المللی بیشترین خدمات رسانی را به مردم دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی نوع مسئولیت‌های نیروی انتظامی در حوزه نظم و امنیت اجتماعی را امانتی الهی برای کارکنان ناجا برشمرد و گفت: نیروی انتظامی در ایران اسلامی، سازمانی است که تحت رهبری ولایت دینی قرار داد و رهنمود‌های مقام معظم رهبری برای کارکنان ناجا هم تکلیفی سازمانی و هم تکلیفی دینی است که در تحقق آن همتی مضاعف در سرلوحه رفتار و عمل کارکنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توجه به نقش گروه‌های مرجع مذهبی و ریش سفیدان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارد افزود: توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از موثر‌ترین راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

سردار جهانبخش با تاکید بر ترویج فرهنگ دینی و قرآنی بین اعضای خانواده، اظهار کرد: خانواده‌ها نسبت به یکدیگر تاثیرگذار بوده و باید به این امر مهم توجه داشت.

فرمانده انتظامی استان زنجان از خانواده به عنوان نخستین و مهم‌ترین کانون تربیت انسان‌ها یاد کرد و گفت: بیشترین دانسته‌ها و تجارب، فرهنگ و تمدن، اخلاق و اندیشه از این نهاد به اذهان کودکان منتقل می‌شود و نوع کارکرد خانواده نقش موثری در نوع رفتار فرزندان در اجتماعی دارد.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه امروز رویکرد پلیس از موضع اقتدارگرایانه به موضع اجتماعی و مردم مدارانه تغییر کرده است افزود: همراهی سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها با پلیس می‌تواند زمینه موفقیت در راستای رسیدن به امنیت مطلوب را هموار سازد.

وی با اشاره به اینکه یکی از توسعه مبانی امنیت شکرگزاری است افزود: مردم خود عامل اصلی تولید امنیت در سطوح مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه اسلامی بوده و پلیس تنها به عنوان حافظ امنیت و ناظر و ناظم اجتماعی در خدمت آنان می‌باشد.

سردار جهانبخش بیان داشت: نیروی انتظامی در نگاه پاسخ‌گو و جامعه‌محور خود در ایجاد نظم و امنیت در جامعه به دنبال فرهنگ‌سازی و جذب همکاری مردم در سطوح مختلف است و در سالیان اخیر بازخورد این نگاه تعالی سازمانی و افزایش رضایت و مشارکت آحاد مردم در حوزه نظم و انضباط اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه روحانیون، نمازگزاران و ریش سفیدان جامعه بزرگترین تولید کننده امنیت هستند بیان داشت: فرهنگ‌سازی و استفاده از نیروی مردمی برای مقابله با آسیب‌ها و معضلات اجتماعی از طریق آموزش همگانی همواره در دستور کار پلیس بوده و نیروی انتظامی سعی کرده با تعامل هر چه بیشتر با شهروندان، به منظور ارتقاء روز‌افزون امنیت اجتماعی و بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی گام‌های هدفمندی را بردارد.

وی احترام به قانون را نشانه‌ای از جامعه پذیری شهروندان خواند و با اشاره به لازمه توجه به آموزش به منظور بسط این ضرورت اجتماعی گفت: در دستیابی به جامعه‌ای ایمن بایستی همواره بیشترین منابع و بهترین سرمایه‌های انسانی به بخش آموزش اختصاص یابد و از سنین کودکی و از نهاد خانواده باید در حوزه باورها، ارزش ها، اعتقادات، و دیگر مفاهیم حوزه فرهنگ عمومی برنامه ریزی داشت.

سردار جهانبخش به مواد مخدر به عنوان ام الفساد در جامعه عنوان و بیان داشت: برای مقابله با معضل مواد مخدر باید زمینه‌ای فراهم کنیم که این موضوع به دغدغه عمومی جامعه تبدیل شود، زیرا مشارکت همگانی شهروندان و سایر دستگاه‌های مسئول، زمینه را برای ریشه‌کنی این معضل و آسیب اجتماعی، بیش از پیش ایجاد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان زنجان، امنیت در بستر فضای مجازی را موضوعی بسیار مهم و حساس دانسته و گفت: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای کاربران به دنبال داشته که آموزش هدفمند، مدیریت، کنترل و نظارت بر رفتار فرزندان در فضای مجازی می‌تواند در پیشگیری از وقوع این گونه جرایم، بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین رکن در ایمنی جاده‌ها مدیریت است که در ارتقای ترافیک در حمل و نقل بسیار مهم است، تصریح کرد: از آنجایی که همواره امنیت جانی و روانی آحاد افراد جامعه برای پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است، برخورد با تخلفات حادثه ساز از مهم‌تریناولویت‌های پلیس در سال جاری خواهد بود.

سردار جهانبخش با اشاره با اینکه فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک، موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی است، گفت: همیاران پلیس و خانواده در کاهش تصادفات می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان زنجان، صبر و حوصله هنگام رانندگی، پرهیز از هرگونه عجله و شتاب، پایبندی به قوانین و مقررات رانندگی و همکاری با مأموران پلیس را از اصول مهم یک رانندگی ایمن خواند و بیان داشت: از آنجایی که همواره امنیت جانی و روانی آحاد افراد جامعه برای پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است، برخورد با تخلفات حادثه ساز از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/ن
 

ضرورت مشارکت مردم در تامین امنیت جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.