مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، شرایط بخشودگی جرایم قابل بخشش در برخی مواد قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده را اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مصطفی پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: با توجه به اینکه امسال به نام سال رونق تولید مزین شده است، سازمان امور مالیاتی در زمینه حمایت از تولید و کالای ایرانی  و افزایش رضایتمندی مودیان مالیاتی، تصمیماتی درباره بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۲۷ بهمن ۱۳۸۰ و مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷ و ۱۹۹ قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای مودیان اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی غیردولتی، اتخاذ کرده است.

پور امیدی افزود: مودیان مالیاتی در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده خود (اعم از اصل بدهی و جرایم غیر قابل بخشش) تا پایان سال جاری، در اجرای مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم به عنوان مودی خوش حساب مورد بخشودگی قرار خواهند گرفت.

او اضافه کرد: مودیان در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده تا تاریخ سی ام مهر سال جاری از بخشودگی صد در صدی جرایم مالیاتی برخوردار خواهند شد.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان، همچنین در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از اول آبان تا سی ام این ماه برای مودیان واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذی‌ربط، معادل ۹۸ درصد جرایم قابل بخشش و برای سایر مودیان ۹۶ درصد جرایم قابل بخشش، در نظر گرفته شده است.

پور امیدی افزود: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از اول آذرماه امسال تا پایان سال‌جاری برای مودیان واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذی‌ربط، به ازای هر ماه معادل ۲ درصد و برای سایر مودیان معادل ۴ درصد، از درصد بخشودگی موضوع بند (۲) فوق کسر می‌شود.

او با بیان اینکه میزان بخشودگی جرایم بر اساس تاریخ پرداخت مانده بدهی قطعی شده هر یک از سنوات است، تصریح کرد: برای بخشودگی جرایم در اجرای این بخشنامه، مودیان یاد شده، باید درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امورمالیاتی تسلیم تا در اجرای این بخشنامه مورد بخشودگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اعلام شرایط بخشودگی جرایم در برخی مواد قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.