«الیوت انگل» اعلام کرد خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد زمینه را برای رقابت تسلیحاتی خطرناک با روسیه فراهم خواهد کرد.

نماینده دموکرات کنگره: خطر رقابت تسلیحاتی خطرناک آمریکا با روسیه وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان­ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «الیوت انگل» نماینده دموکرات کنگره آمریکا ادعا کرد دولت دونالد ترامپ به جای در پیش گرفتن یک رویکرد دیپلماتیک جدی برای نجات پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد دقیقا همان کاری را انجام داد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دنبال آن بود.

وی مدعی شد رئیس جمهور آمریکا با خروج از این پیمان زمینه را برای یک رقابت تسلیحاتی خطرناک فراهم کرد که روسیه می‌تواند اقدامات خود را در کمال مصونیت انجام دهد.

آمریکا روز جمعه با ادعای اینکه روسیه مفاد پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را نقض کرده است به طور رسمی از این پیمان خارج شد.

الیوت انگل که ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد اعلام کرد دونالد ترامپ باید درباره این مسیر خطرناک تجدیدنظر و پیمان استارت جدید را که سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود مادامیکه روسیه همچنان به آن متعهد است تمدید کند. آمریکا ماه فوریه اعلام کرد چنانچه روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد پایبند نماند تعهدات خود را به این پیمان در شش ماه آینده به حال تعلیق درخواهد آورد. این در حالی است که روسیه به تعهدات خود ذیل این پیمان عمل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار