سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: وضعیت تلفن همراه در جاده‌های اصلی خراسان جنوبی مطلوب است.

بهی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در  گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: تا شهریور ماه امسال، سطح تحت پوشش تلفن همراه جاده‌های خراسان جنوبی به ۹۶ درصد می‌رسد.

او افزود: دسترسی به ارتباطات و برقراری پوشش همراه جاده‌ای را از اولویت‌های برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

بهی با اشاره به وضع قوانینی در خصوص الزام اپراتور‌های همراه به تامین پوشش همراه در سطح جاده‌های اصلی توسط بخش رگولاتوری این وزارتخانه بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، نظارت و پایش وضعیت پوشش همراه جاده ای، به طور مستمر در هرسال یکبار انجام و نتایج بررسی‌های به عمل آمده، جهت برنامه ریزی تکمیل پوشش همراه در نقاط فاقد دسترسی، به اپراتور‌ها ارائه می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه  مطلوب ارزیابی کردن وضعیت فعلی پوشش همراه در جاده‌های اصلی استان عنوان کرد: در حال حاضر از کل جاده‌های اصلی استان حدود ۹۴ درصد تحت پوشش تلفن همراه هستند .

او  ادامه داد: نصب تجهیزات جهت کامل شدن پوشش در دو محور سه راهی جعفری شهرستان طبس تا انتهای حوزه‌ی استان در مسیر اصفهان و محور ده سلم – شهداد نیز در دستور کار قرار دارد که تا شهریور ماه انجام می‌شود.

بهی اظهار کرد: سطح تحت پوشش همراه جاده‌های استان پس از اجرای دو سایت مذکور را حدود ۹۶ درصد است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی  با تاکید بر اهمیت ویژه پوشش تلفن همراه در سطح جاده‌ها به خصوص در زمان وقوع سوانح گفت: در تعامل با اپراتور‌های همراه علاوه بر جاده‌های اصلی، برنامه ریزی جهت کامل کردن پوشش همراه در جاده‌های فرعی استان نیز مورد توجه قرار می گیرد.

او ادامه داد: اپراتور‌ها نیز هنگام مکان یابی محل نصب ایستگاه‌های ارائه دهنده پوشش همراه در مناطق روستایی، این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند تا علاوه بر پوشش حداکثری روستا‌ها پوشش حداکثری جاده‌های اطراف نیز فراهم شود.

انتهای پیام / ط آ

 ۹۴ درصدجاده‌های اصلی تحت پوشش همراه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.