با نزدیک شدن به زمان کناره‌گیری سفیر آمریکا در روسیه، رؤسای‌جمهور دو کشور هفته گذشته درباره انتخاب جایگزین او گفت‌و‌گو کردند.

گفت و گویی ترامپ و پوتین درباره انتخاب سفیرجدید آمریکا در روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، بنا به اعلام مقامات ارشد دولتی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس او هفته گذشته در گفت و گویی تلفنی بر لزوم انتخاب سفیر جدید آمریکا در روسیه تاکید کردند.

به گفته دو مقام دولتی آمریکا، با توجه به اینکه جان هانتسمن، سفیر فعلی این کشور در روسیه به زودی از سمت خود کناره گیری می‌کند در گفتگوی تلفنی ترامپ و پوتین ضرورت معرفی جایگزینی برای او تاکید شد.

یک منبع آگاه در سفارت آمریکا اعلام کرد هانتسمن و همسرش طی چند ماه گذشته در آنچه به نظر تور خداحافظی می‌آمد، چندین مراسم شام را با دیپلمات‌ها و دیگر مقامات برگزار کرده و آماده ترک روسیه هستند. همسر سفیر آمریکا همچنین تصاویری از برنامه‌های اخیر خود از جمله دیدار با اعضای گارد دریایی سفارت در ماه گذشته و پیاده روی در ساحل رودخانه مسکو را در صفحه اینستاگرام خود قرار داد.

هر چند موضوع انتخاب جانشین برای هانتسمن و معرفی او در ماه‌های آتی در گفت و گوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و روسیه مطرح شد، هیچیک از دو طرف به نام فرد خاصی برای تصدی این مقام اشاره نکردند. منابع آگاه دولتی اعلام کردند که این یک مکالمه تلفنی کوتاه بود و هیچیک از دو رئیس جمهور درباره تصمیم روسیه و آمریکا برای خروج رسمی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد و اعمال تحریم علیه مسکو به بهانه مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه صحبتی به میان نیاوردند. رئیس جمهور آمریکا نیز به خبرنگاران گفت: گفت و گوی تلفنی کوتاه، اما خوبی داشتیم.

هانتسمن که از سال ۲۰۱۷ به سمت سفیر آمریکا در روسیه منصوب شد مستقیما در پرونده پل ویلان، مدیر امنیت یک شرکت آمریکایی درگیر بود. ویلان از سوی مقامات روسیه به اتهام جاسوسی دستگیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار