امام جمعه کرمانشاه گفت:امریکا دیگر کاری از دستش برنمی‌آید و از روی ناچاری شخصیت‌ها و دستگاه ها را تحریم می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های این هفته نماز عبادی-سیاسی مرکز استان با اشاره به تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان توسط آمریکا، اظهار داشت: این کار از سر ناچاری است و نشانه این است که کفگیر تحریم‌های آمریکایی‌ها به ته‌دیگ خورده است.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه این کار آن‌ها بی‌معنی است، افزود: دستگاه دیپلماسی مورد تأیید رهبر انقلاب است.

وی در ادامه سخنانش ۱۱ مرداد سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری را یادآور شد و گفت: شیخ فضل‌الله فقط به خاطر این که گفت قوانین مشروطه باید مشروعه (طبق دین اسلام) باشد پای چوبه‌دار رفت.

 

علما با اشاره به اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س)، ازدواج آنان را الگویی برای همگان دانست و از بالا رفتن سن ازدواج انتقاد کرد و علت آن را مشکلات خود ساخته عنوان کرد و از مردم خواست در زندگی و ازدواج معیار‌های اسلامی را در نظر بگیرند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه امام خمینی (ره) به زن و شوهر توصیه می‌کرد با هم رفیق باشید، ادامه داد: ظواهر و تجملات، زندگی را نگه نمی‌دارد و باید با اقتدای به اهل بیت (ع) از ساده‌زیستی آنان الگو گرفت.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند در ازدواج تقوا و عفاف باید بر همه چیز مقدم باشد و از زوجین می‌خواهند در زندگی سازگار باشند و با هم کنار بیایند.

علما در بخش دیگری از سخنانش ۱۲ مردادماه سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ۱۷ مردادماه سالگرد شهادت شهدای دیپلمات کشورمان و همچنین شهادت شهید خبرنگار محمود صارمی به دست طالبان را یادآور شد و تأکید کرد: آمریکا در این گروگان‌گیری و جنایت نقش زیادی داشت.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد(ع) افزود: ایشان در سن ۸ سالگی به امامت رسیدند، دوران امامتشان  ۱۷ سال بود و نقش مؤثری در ترویج دین مبین اسلام داشتند.

انتهای پیام/ز

 

در ازدواج تقوا و عفاف باید بر همه چیز مقدم باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.