عکس منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد شهرداری شیراز به مناسبت شهادت امام جواد(ع) تابلویی را با نوشته اشتباه در یکی از خیابان‌های این شهر نصب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هم‌زمان با ایام پایانی ماه ذی‌القعده و سالروز شهادت امام جواد(ع) شهرداری شیراز اقدام به نصب تابلوی روان بر روی نمای ساختمان قطار شهری شيراز کرد، اما جمله اشتباهی که بر روی این تابلو نصب شده بود، بازتاب گسترده‌ای را در فضای مجازی به همراه داشت.

در این تابلو که به اشتباه نوشته شده بود: "شهادت امام جواد(ع) گرامی باد" باعث شد تا کاربران فضای مجازی این تصویر را به اشتراک گذاشته و از بی‌دقتی کارکنان شهرداری انتقاد کنند.

قطار شهری شیراز در واکنش به این انتقادها در اطلاعیه ای اعلام کرد که خطای موجود در تصویر مانیتور نمای ساختمان قطار شهری شیراز با مضمون شهادت امام جواد (ع) صرفا یک خطای نرم افزاری است که در حقیقت دو تصویر با دو پیام متفاوت روی هم افتاده است.

این اطلاعیه می افزاید: با بزرگنمایی تصویر منتشر شده در فضای مجازی مشاهده خواهید کرد که سرکش های حرف "گ" در واژه‌ی گرامی وجود ندارد و آثاری از نقاط حرف "ت" و قسمتی از حرف "ل" واژه‌ی تسلیت به خوبی دیده می شود.

سازمان قطار شهری شیراز با قدردانی از اطلاع رسانی این خطا توسط شهروندان گفت: خطای نرم افزاری اصلاح شد.

در همین حال، احمد تنوری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در پیامی در شبکه های اجتماعی با عذرخواهی از مردم نوشت: اشتباه صورت گرفته در تلویزیون شهری شهرداری شیراز صرفا به خطای نوشتاری منحصر نیست، طراحی و رنگ آمیزی شاد و استفاده از رنگ های جشنی برای مراسم عزاداری، کاری بس ناصواب است.

تنوری افزوده است: بکارگیری رنگ های صورتی و سفید در آیین های سوگواری کاملا غیرمتعارف است، به ویژه این که این استفاده سوء در ماتم شهادت امام معصوم رخ دهد، آنچه از این اتفاق به ذهن متبادر می شود، بی دقتی و عدم معرفت نسبت به تبلیغ و ترویج مناسبت های ملی و مذهبی توسط روابط عمومی شهرداری است که در این خصوص، تذکراتی را به شهرداری ارائه کرده ایم.

انتهای پیام/م 

تابلویی که خبرساز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
باز هم اشتباه
آخرین اخبار