مدیر مرکز انتقال خون کاشان گفت: میزان مصرف خون اهدایی در کاشان ۷۵۰ واحد در ماه است که مازاد مصرف فرآورده‌های خونی تولید شده در این شهرستان در سردخانه بایگانی شده و در مواقع اضطراری با شهر‌های همجوار نظیر قم و اصفهان مبادله می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا ذیلایی مدیر مرکز انتقال خون کاشان با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار شهروند کاشانی خون اهدا کردند، اظهار کرد: از هر کیسه خون اهدایی، فرآورده‌هایی مانند گلبول قرمز فشرده، پلاسما و پلاکت تهیه می‌شود.

او با بیان اینکه میزان مصرف خون اهدایی در کاشان ۷۵۰ واحد در ماه است، عنوان کرد: مازاد مصرف فرآورده‌های خونی تولید شده در این شهرستان در سردخانه بایگانی شده و در مواقع اضطراری با شهر‌های همجوار نظیر قم و اصفهان مبادله می‌شود.

مدیر مرکز انتقال خون کاشان با بیان اینکه ماهانه بیش از هزار و ۲۰۰ شهروند این شهرستان خون اهدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد اهداکنندگان خون در کاشان مردان هستند.

ذیلایی گفت: گرو‌های خونی منفی مانند - O کمترین فراوانی اهدا را در کاشان داشته است.

او با بیان اینکه مرکز انتقال خون کاشان شهر‌های شمال استان شامل نظنز، بادرود، اردستان و آران و بیدگل را تحت پوشش دارد، تأکید کرد: از آنجا که این مرکز در این شهر‌ها پایگاه ندارد به دلیل مسافت طولانی بسیاری از شهروندان از اهدای خون منصرف می‌شوند، بنابراین با وجود مراجعه قابل توجه مردم کاشان جهت اهدای خون، شاخص تعداد اهداکنندگان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.


انتهای پیام/م

 

وضعیت اهدا خون در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار