وزیر ورزش و جوانان گفت: برای المپیک ۲۰۲ علاوه بر کشتی، وزنه برداری و تکواندو به ۴ رشته دیگر هم برای کسب مدال امیدواریم.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره مسائل مختلف ورزش کشور صحبت کرد. او در ابتدای صحبت هایش و در پاسخ به این سوال که اگر به گذشته بازگردیم بازهم قبول می‌کنید وزیر باشید یا خیر اظهار داشت: خودم را سرباز جمهوری اسلامی ایران می‌دانم، زمانی که گودرزی استعفا داد دوباره برای این سمت مطرح شدم تصور می‌کنم که ۲ دلیل عمده داشت ابتدا این که ۲ سال سابقه دوره خدمت قائم مقام سازمان تربیت بدنی در سال‌های ۷۵ -۷۶ و در زمان حضور هاشمی طبا را داشتم  و دوم آن که اطلاعات ورزشی هم در سطح خوبی بود.

سلطانی فر  در خصوص خاطره هایش از رقابت های جام جهانی فوتبال گفت: جام‌های جهانی فوتبال را از سال ۱۹۷۰ در خاطر دارم، دقیقا بازی‌های نیمه نهایی و فینال را در ذهن دارم. در آن مسابقات تیم ملی فوتبال برزیل موفق شد در دیدار نهایی ایتالیا را ببرد و جام ژول ریمه را به خانه ببرد همچنین در خاطر دارم که ایتالیا هم در آن سال تیم خوبی بود و نتایج عالی در نیمه نهایی و فینال گرفت.  

وزیر ورزش همچنین در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا آقای گل جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین را هم در خاطر دارید اظهار داشت: بله در خاطر دارم که ماریو کمپس آقای گل  این رقابت‌ها شد.  

سلطانی فر: رویکردمان استقلال فدراسیون‌ها است / ثبت نام انتخابات والیبال تا ۳ هفته دیگر انجام می‌شود / برالی المیپک ۲۰۲۰ به جدود، کاراته و شمشیر بازی هم امیدواریم

رویکرد ما  استقلال  فدراسیون‌ها است

مسعود سلطانی فر در ادامه پاسخ گوی سوالاتی درباره انتخابات و فدراسیون‌ها شد او در ابتدای این بخش از سوالات درباره رویکرد وزارت ورزش و جوانان درباره انتخابات فدراسیون‌ها عنوان داشت: ما در حقیقت اساسنامه‌ای برای فدراسیون‌ها داریم که ترکیب مجامع  و بررسی برنامه آن‌ها  را مشخص می‌کند، رویکرد ما  استقلال  فدراسیون‌ها است و به هر شخصی که با رای اعضای مجمع انتخاب شود احترام می‌گذاریم، شاید کسی انتخاب شود که مورد نظر شخصی در وزارت نباشد، ولی رای مجمع مهم‌تر است و ما دخالتی نمی‌کنیم و تاثیر گذاری غیر قانونی نداریم.

او افزود: هیچ گاه به دنبال دخالت و تاثیر گذاری نبودیم، شرکت در انتخابات  روندی دارد و کسانی که صلاحیت حرفه‌ای دارند می‌توانند نامزد می‌شوند، ما سوابق آن‌ها را در وزارت ورزش و جوانان بررسی می‌کنیم سوابق امنیتی آن‌ها هم در مراجع ذی صلاح بررسی می‌شود  و در صورت تائید می‌توانند این افراد در انتخابات حاضر شوند.  

سلطانی فر در پاسخ به این سوال که در انتخابات فدراسیون کشتی یکی از نامزد‌ها در فاصله ۲ روز مانده به انتخابات صلاحیتش تائید شد بیان داشت: بر خلاف برخی  نکات که گفته شد همان مراجع ذی صلاح مرتبط که برخی را رد کرده بودند در فاصله ۲ روز تا انتخابات این شخص را با مدارکی که ارائه داد تائید کردند.

سلطانی فر: رویکردمان استقلال فدراسیون‌ها است / ثبت نام انتخابات والیبال تا ۳ هفته دیگر انجام می‌شود / برالی المیپک ۲۰۲۰ به جدود، کاراته و شمشیر بازی هم امیدواریم

ثبت نام انتخابات فدراسیون والیبال را تا ۲ -۳ هفته آینده انجام می‌دهیم 

او در پاسخ به این سوال که برخی از وزارتی‌ها مانند مازیار ناظمی در برخی انتخابات‌ها شرکت می‌کنند گفت: شرکت آن‌ها در انتخابات بر اساس برداشت شخصی خودشان بوده است  و تشخیصی بوده که خودشان داده اند.

سلطانی فر در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت برخی فدراسیون‌ها زودتر مشخص نمی‌شود عنوان داشت: برخی مواقع یک رویداد مهم بین المللی در پیش داریم و بهتر است در این زمان با آرامش و حالتی تثبیت شده جلو برویم ضمن این که اختیار قانونی برای انتخاب سرپرست هم داریم.

وزیر ورزش در ادامه صحبت هایش درباره انتخابات فدراسیون والیبال و بازگشت معاونش یعنی محمد رضا داورزنی به والیبال گفت: کاری به زمزمه‌ها ندارم یک سری گمانه زنی‌ها است که رسانه‌ها انجام می‌دهند به هر حال داورزنی  ۱۰ ،۱۲ سال در والیبال حضور داشته است و در شرایطی که مجر به موفقیت این رشته شده است تاثیر گذار بوده است، او همچنین مدیر موفقی بوده است و حالا این گمانه زنی‌ها درباره او انجام می‌شود به هر صورت تا ۲ ،۳ هفته آینده ثبت نام انتخابات فدراسیون والیبال را انجام می‌دهیم. 

سلطانی فر: رویکردمان استقلال فدراسیون‌ها است / ثبت نام انتخابات والیبال تا ۳ هفته دیگر انجام می‌شود / برالی المیپک ۲۰۲۰ به جدود، کاراته و شمشیر بازی هم امیدواریم

در المپیک ۲۰۲۰ و در رشته‌های شمشیر بازی، کاراته و جودو  به کسب مدال امیدواریم

وزیر ورزش و جوانان کشورمان درباره هدف وزارت ورزش و جوانان برای المپیک ۲۰۲۰ اظهار داشت: ما  تاکنون در ۱۶ دوره المپیک شرکت کردیم و در همه این دوران توانستیم در  ۳ رشته اصلی کشتی، وزنه برداری و تکواندو مدال کسب کنیم  همچنین در پرتاب دیسک هم یک مدال داشتیم علاوه بر این چهار رشته که هدف گذاری کرده ایم تصور می‌کنم در کاراته هم با توجه به اضافه شدن آن به المپیک ورزشکارانمان بتوانند  در ۲۰۲۰ روی سکو بروند و مدال بگیرند علاوه بر این‌ها در شمشیر بازی و جودو هم به مدال امیدواریم.

او افزود: در تیراندازی کسب سهمیه المپیک ممکن خواهد بود، ولی احتمال کسب سکو سخت است،   قایقرانی سهمیه می‌گیرم، اما با سکو فاصله داریم با این حال ورزشکارانمان مانند عادل مجللی که رکوردش با قهرمان دنیا یک ثانبه فاصله دارد رکورد‌های خوبی کسب کرده اند، در کنار این رشته‌ها  والیبال را هم داریم، مصمم هستیم که نام ایران را در دنیا مطرح کنیم و موجبات شادی مردم را فراهم کنیم.

شرایط سختی برای سامان دهی سرخابی ها وجود دارد

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود وزارت ورزش و جوانان تمایل زیادی برای واگذاری سرخابی‌ها ندارد گفت: سال ۹۲ - ۹۳ قرار بود  سرخابی ها واگذار شوند ولی به دلیل این که خریداران از جهت اهلیت تائید نشدند در سال ۹۴ این طرح در دولت منتفی شد و دوباره از سال ۹۵ که روی کار آمدم  این طرح مطرح شد.

او افزود: هنگامی که کار را بر عهده گرفتم ۲ باشگاه شرایط خوبی در بحث مالی، حسابرسی ،امور مالیاتی و  مشکلات بدهی ها و پرونده ها  داشتند، کار سنگینی را برای سامان دهی شروع کردیم و در همان سال نخست هم بحث اخذ مجوز از کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح بود، شرایط سختی وجود داشت و چند ماه درگیر بودیم تا  وضعیت طلبکاران هم مشخص شود، ۳ ماه هر شب  با حضور مدیران فدراسیون و باشگاه ها جلسه داشتیم  تا وضعیت را سامان و مشکلات مالی را هم برطرف کنیم. سرانجام  موفق شدیم مجوز بگیریم و سیستم را سامان دهیم. همچنین بخش قابل توجه‌ای از بدهی‌ها را از طریق حامیان مالی پرداخت کردیم.

سلطانی فر ادامه داد: علاوه بر تمام این مسائل در بحث مالیاتی هم، ۲۳ بهمن ۹۵ جلسه ای با سازمان مالیاتی برگزار و  اعلام کردم در آمد این باشگاه ها بر هزینه هایشان فزونی نداشته که بخواهند مالیات بدهند و این بحث  ۷۰ میلیارد و این ها از کجا آمده است؟  ما تا جایی که ما می‌دانیم  این‌ باشگاه ها همیشه بامشکل رو به رو بوده اند. مسئولان سازمان مالیاتی بر اساس قوانین موجود گفتند ما قبول داریم، ولی نزدیک ۱۰ سال است که اظهارنامه مالیاتی از این ۲ باشگاه وجود ندارد  و حسابرسی نشده اند. دوستان سازمان مالیاتی با درک شرایط  و حسن نیت کامل قبول کردند ما وضعیت خاصی برای شفاف سازی با ارائه اسناد و مدارک فراهم کنیم و وضعیت مالی را با انجام حسابرسی‌های مختلف مشخص کنیم.

سلطانی فر: رویکردمان استقلال فدراسیون‌ها است / ثبت نام انتخابات والیبال تا ۳ هفته دیگر انجام می‌شود / در المیپک ۲۰۲۰ به مدال آوری جودو، کاراته و شمشیربازی هم امیدواریم

امیدواریم تا پایان سال ۹۸ واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی انجام شود

وزیر ورزش و جوانان درباره مطرح شدن دوباره بحث خصوصی سازی این ۲ باشگاه بیان داشت: سال گذشته  مجددا پیشنهاد خصوصی سازی را ارائه دادیم و هیئت دولت هم این مسئله را به تصویب رساند، ما و سازمان خصوصی سازی باورمان این است که اجرای مصوبه مجلس مشکلاتی را به وجود می‌آورد و ممکن است تاخیر داشته باشد. بنده به عنوان وزیر ورزش بگویم که رویکرد ما این است که هر چه سریع‌تر این ۲ باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم امروز واگذار کنیم بهتر از فردا است، در این مورد خیلی تلاش می‌کنم و امیدوارم تا پایان سال ۹۸ واگذاری انجام شود.

وزارت ورزش با هیچ مدیر و فدراسیونی مشکلی ندارد

مسعود سلطانی فر درباره رابطه وزارت و فدراسیون فوتبال عنوان داشت : رابطه مان با همه فدراسیون‌ها خوب است، چرا رسانه ها برخی مواقع تلاش می‌کنند اگر جایی اختلافی  است خیلی بزرگ کنند یا اختلاف درست کنند؟ ما با هیچ مدیر و فدراسیون مشکلی نداریم، امروز هم  فدراسیون فوتبال و وزارت دربالاترین سطح همکاری هستند.

او درباره مشکل بازنشتگی برخی مدیران ورزشی هم عنوان داشت: کمک کردیم تا مشکل بازنشستگی به لحظا قانونی حل شود ما ۱۰ رئیس فدراسیون بازنشسته داشتیم که در پروسه ۳، ۴ ماهه کنار رفتند ، رئیس فدراسیون فوتبال هم بازنشست و هم جانباز بودند و از طریق وزارتخانه مربوطه شان به کار بازگشت داده شدند و حالا بازنشسته نبوده و شاغل هستند.

نمی‌توانیم بگوییم لیگمان حرفه‌ای است اما ساختاری آماتور داشته باشد

وزیر ورزش درباره شروع رقابت های لیگ برترتصریح کرد :من به این شکل در مورد تعویق نگفته‌ام که موافق آن هستم. من گفتم صد در صد با استاندارد سازی موافقم. ما نمی‌توانیم بگوییم لیگمان حرفه‌ای است اما ساختاری آماتور داشته باشد. یک سری رسانه‌ها هم مرتب تا یک چیزی می‌شود می‌گویند که ما تعلیق می‌شویم در حالی که این خود، تعلیقی داخلی است. ما یک سری ملاحظات در کشورمان داریم که البته همین ملاحظات برای همه و به خصوص مجامع بین المللی محترم است. 

سلطانی فر: رویکردمان استقلال فدراسیون‌ها است / ثبت نام انتخابات والیبال تا ۳ هفته دیگر انجام می‌شود / در المیپک ۲۰۲۰ به مدال آوری جودو، کاراته و شمشیربازی هم امیدواریم


بیشتر بخوانید:

یک بام و دو هوای وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون کشتی/ قانون سلیقه ای!

محمودی: داوری اگر قصد ثبت نام در انتخابات فدراسیون والیبال را دارد باید از سمتش استعفا کند/در ایران ریاست فدراسیون یک شغل نیست بلکه چند شغل است

داوری: پاداش بزرگسالان را در زودترین زمان ممکن پرداخت کردیم/ طلوع کیان: خوشحالم بچه‌ها دیده شده و از سربازی معاف شدند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار