نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تابستانه‌های شاد پسماند بهترین بستر برای انتقال آموزش‌های شهروندی است.

تابستانه‌های شاد پسماند، بهترین بستر انتقال آموزش شهروندی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید بادامی‌نجات، نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه هدف از برگزاری برنامه تابستانه‌های شاد پسماند علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی ارائه آموزش شهروندی است اظهار کرد: مدیریت شهری برای تشویق شهروندان به ویژه در حوزه پسماند به آموزش شهروندی در قالب برنامه‌های فرهنگی می‌پردازد.

او با اشاره به اینکه طی چهار هفته گذشته «تابستانه‌های شاد پسماند» برای عموم مردم در پارک‌ها و پیاده‌راه‌های مهم شهر برگزار شده است افزود: در این برنامه بخش‌هایر از آموزش شهروندی را به شهروندان منتقل می‌کنند تا مردم در مدیریت شهری نیز مشارکت داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه از ظرفیت هنرمندان و شخصیت‌های کشوری برای بیان نکات آموزش شهروندی در این برنامه استفاده شده است تصریح کرد: از آنجا که روزانه تقریبا ۴۵۰ تن زباله در شهر همدان تولید می‌شود این آموزش‌ها می‌تواند در کاهش این میزان زباله و مدیریت صحیح آن تأثیرگذار باشد.

او با اشاره به اینکه با این حجم تولید زباله قسمتی از ثروت ملی از بین می‌رود خاطرنشان کرد: با استفاده از روش‌های مختلف به ویژه آموزش شهروندی باید زباله‌های با ارزش را از زباله‌های‌تر تفکیک کرد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه شهروندان در زمینه کاهش تولید زباله مبادرت ورزند تأکید کرد: در فصل تابستان میزان زباله‌های‌تر به مراتب بیش از فصل‌های دیگر سال افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه در شهر همدان حجم تولید زباله نسبت به میانگین جهانی بیشتر است گفت: برنامه «تابستانه‌های شاد» در مدیریت پسماند بستری است تا مردم بیش از پیش در آموزش‌های شهروندی مشارکت کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: حفظ محیط زیست از نکات بسیار مهم آموزش شهروندی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ د 

تابستانه‌های شاد پسماند  طرحی برای تشویق شهروندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار