وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از تمدید معافیت‌های باقی‌مانده همکاری‌های هسته‌ای با ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از تمدید معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری‌های هسته‌ای با ایران برای مدت ۹۰ روز دیگر خبر داد.

در این بیانیه هدف از این اقدام ادامه نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام شده است.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری بخشی از معافیت‌های مربوط به همکاری‌های هسته‌ای با ایران را لغو و برخی دیگر را تمدید کرد.

طبق اطلاعاتی که ۱۳ اردیبهشت‌ماه روی وب‌سایت‌‌های رسمی دولت آمریکا قرار گرفت، واشنگتن معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در مراکز اراک، بوشهر و فردو را تمدید کرد.

دولت ترامپ علی‌رغم این، معافیت‌های مربوط به انتقال مازاد آب سنگین ایران به عمان و مبادله اورانیوم غنی‌شده مازاد بر ۳۰۰ کیلوگرم با کیک زرد را باطل کرد.

همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران، یکی از بندهای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با گروه ۱+۵ است. بر این اساس، دولت وقت آمریکا معافیت‌هایی را برای برخی از تحریم‌های یکجانبه مربوط به صادرات اقلام قابل استفاده در برنامه هسته‌ای به ایران صادر کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
به نظر آمریکا فهمیده که پاشنه آشیلش دست ماست و ما اگر یک فروند اف 35 راساقط کنیم اقتصاد و کارخانجات آمریکا ورشکست خواهد شد و دیگر کسی از آنها سلاح نخواهد خرید. همچنین ما میتوانیم بی ارزش کردن سلاح تولیدی کشورهای دشمن ایران را در مورد سلاحهای رژیم صهیونیستی که صادر می شود انجام دهیم. مثلا به پاکستان سلاحی بدهیم که برتری سلاح ایران به سلاح اسرائیلی را که دست کشور هند است نشان دهد.
آخرین اخبار