با رشد استقبال مردم از زیورآلات نقره بعد از گرانی های اخیر طلا، جایگاه نقره را به صدر میزان تقاضا برد.

رقابت نابرابر نقره با طلاسازان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد باقر معبودی نژاد رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: بازار طلای مشهد در دست نقره سازان ۳۰۰ کارگاه تولیدی نقره دارای پروانه کسب و بسیاری کارگاه‌های دیگر در مشهد فعال هستند که در کنار نقره، تراش سنگ‌های قیمتی دیگر را انجام می‌دهند.

او تصریح کرد: مشهد به مرکز تولید زیورآلات نقره تبدیل شده است و در شرایط کسادی بازار طلا و سکه، نقره جای خود را در بین زائران و مسافران مشهد باز کرده و به یکی از سوغات مشهد تبدیل شده است.

 رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: برخی کارگاه‌های نقره در مشهد هر هفته به بیش ار ۵۰ کیلو نقره خام نیاز دارند و مقدار نقره خام که به صورت قانونی وارد کشور می‌شود کفاف نیاز آن‌ها را نمی‌دهد.

معبودی نژاد افزود: از آنجا که نیاز کارگاه‌های تولیدی بیش از نقره خام موجود در بازار است، این کمبود از طریق نقره خام قاچاق تامین می‌شود.

او تصریح کرد: به دلیل کمبود نقره خام در مشهد، قیمت آن از قیمت جهانی نقره بیشتر شده و از سوی دیگر تعرفه زیاد گمرکی واردات قانونی نقره خام، هزینه‌های تولید زیورآلات نقره را افزایش داده است.

 رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: در یک ماه قبل با کاهش نرخ دلار، نرخ طلا و سکه نیز در بازار مشهد روند نزولی یافت، اما این مساله چندان تاثیری در میزان خرید و فروش و رونق بازار مشهد نداشته است.

معبودی افزود: از ابتدای امسال به دلیل تداوم رکود در بازار سکه و طلا، بسیاری از طلافروشان مشهد جواز کسب خود را باطل کردند و ابطال پروانه کسب در این حوزه در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال دو برابر شده است.
 
انتهای پیام//م.ی
 

کمبود نقره خام عامل ورود نقره قاچاق به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.