واحد فاز‌های ۳ و ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۵۱ مگاواتی سهند بناب صبح امروز و به دستور ریاست محترم جمهور و با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، واحد فاز‌های ۳ و ۴ سیکل ترکیبی نیروگاه سهند بناب در محل نیروگاه قدیمی بناب عملیات اجرایی آن آغاز و طبق برنامه ریزی از قبل تعیین شده در تابستان ۱۴۰۰ وارد مدار خواهد شد.

حاِئری معاون وزیر نیرو با بیان اینکه شهرستان بناب یکی از قطب‌های علمی وصنعتی استان بوده با حضور ریاست جمهور در منطقه آذربایجان شرقی عملیات کلنگ زنی با ساخت شرکت مدیریت مپنا آغاز شده و با تشکر از پیگیری‌های نماینده که از ابتدای سال گذشته به شدت پیگیر این مسئله بودند و ایشان خواستار برنامه زمان بندی وارد شدن این پروژه به مدار بوده است.

وی افزود:  با توجه به استفاده از پتانسیل و ظرفیت این شهر که شهر علم، ادب و دانش و تقوا امیداوری کردند که با قرار گرفتن نیروگاه سیکل ترکیبی در مدار از متخصین و زحمت کشان و فارغ التحصیلان این شهر استفاده شود.

وی افزود:با اضافه شدن ظرفیت ۴۵۱ مگاواتی واحد‌های بخار به کل ظرفیت ۶۵۰ مگاواتی است ظرفیت این نیروگاه به بیش از هزارمگاوات خواهد رسید و این نشان دهنده پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های جنوب استان آذربایجان شرقی خواهد بود که هم در بحث تأمین خدمات مشترکین برق که چه در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی پاسخگو بوده و همچنین تصریح به صادرات برق نمودند.

حائری گفت: ایجاد سیستم جدیدی در این نیروگاه سیکل ترکیبی که در کلاس اف راندمان آن ۵۸ درصد بوده در مقایسه با نیروگاه قدیمی این شهرستان نیروگاه خوبی بوده که مدیریت مپنا با ابتکاری نو ین می‌تواند از یک واحد گازی استفاده کند.

انتهای پیام/ش

افتتاح واحد فاز‌های ۳ و ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی در بناب

برچسب ها: پتروشیمی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.