معاون وزیر ورزش در دیدار با استاندار قزوین گفت: در صورت فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم، استان قزوین ظرفیت میزبانی مسابقات بین المللی را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار با استاندار قزوین گفت: استان قزوین ظرفیت میزبانی مسابقات بین المللی را دارد در صورتی که زیرساخت‌های لازم از قبیل ورزشگاه‌های ۶ هزار نفری، سالن سرپوشیده دوومیدانی و امکانات رفاهی و خدماتی آن زودتر فراهم شود.

او با بیان اینکه رشته‌های سالنی در قزوین از جذابیت بیشتری برخوردار است، افزود: با توجه به این موضوع باید هرچه سریعتر برای تکمیل سالن سرپوشیده دوومیدانی و استادیوم ۶ هزار نفری این استان اقدام کرد که قطعا می‌تواند به دلیل نزدیکی به تهران بسیاری از برنامه‌های ورزشی پایتخت را نیز پوشش دهد.

داورزنی افزود: نبود امکانات استاندارد برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی یکی از ضعف‌های شهر‌های همجوار با تهران است که در صورت رفع آن‌ها می‌توان میزبانی بسیاری از مسابقات آسیایی و جهانی را به استان‌های همجوار تهران مانند قزوین واگذار کرد.

وی گفت: میزبانی لیگ جهانی زیر ۲۳ سال والیبال به اردبیل واگذار شد که موجب تحرک اقتصادی در این استان و راه اندازی و به روزرسانی هتل‌ها و امکانات جانبی آن شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی خاص و به دلیل نزدیکی به تهران طی ۴۰ سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته و ورزش آن نیز طی این سال‌ها پیشرفت‌های محسوس و چشمگیری یافته است.

داورزنی اضافه کرد: سیاست کلی وزارت ورزش و جوانان تمرکززدایی از پایتخت در برگزاری رویداد‌های ورزشی است که موجب رونق اقتصادی و ایجاد روحیه و انگیزه در شهر‌های میزبان مسابقات ورزشی می‌شود.

انتهای پیام/ک

دیدار معاون وزیر ورزش با استاندار قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار