مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استان یزد گفت: استفاده از مواد غذایی فله ای به دلیل وجود بار میکروبی بالا توصیه نمی شود.

دکتر رضا مورکیان مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با توجه به اینکه مراحل مختلف فرآوری مواد غذایی فله ای از جمله مراحل تولید، شرایط نگهداری و انبارمانی و نیز وضعیت حمل و نقل آن ها مورد نظارت و کنترل ارزیابان بهداشت قرار نمی گیرد، تهیه و مصرف این مواد توصیه نمی شود.

مورکیان اضافه کرد: اگرچه بسیاری از مواد غذایی فله ای از قبیل؛ حبوبات و برخی از خشکبار  فساد پذیر نیستند و افراد با تجربه های قبلی خود می توانند اقدام به خرید آن مواد کنند اما برخی از مواد فساد پذیر هستند و حتما باید به صورت بسته بندی شده تهیه و مصرف شوند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استان یزد  ادامه داد: به عنوان مثال بیسکویت ها، ویفرها، شیرینی ها و مواد غذایی فله ای از این قبیل، به دلیل تماس مستقیم دست افراد و نیز قرار گرفتن گرد و غبار و آلودگی های هوا بر روی آن ها، بار میکروبی بالایی دارند و سلامت بدن را تهدید می کنند.

مورکیان با اشاره به استقبال مردم از خرید مواد غذایی فله‌ای در استان یزد گفت:  تاریخ تولید و انقضا محصول فله‌ای قابل تشخیص نیست، ولی محصولات بسته بندی که دارای مجوز باشند، به طور قطع دارای تاریخ انقضا است.

انتهای پیام/ غ

مصرف مواد غذایی فله ای توصیه نمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.